Първото Infiniti на ток ще бъде SUV

Концептуалният модел QX Inspiration разкрива дизайна на бъдещата гама

Първият електрически автомобил на Infiniti ще бъде SUV. Как ще изглежда той и какви ще бъдат неговите възможности показва концептуалния модел QX Inspiration, който бе представен за първи път преди няколко дни на изложението в Детройт. С този ход младата японска премиум марка категорично афишира, че поема курс към електрификация на своята гама и няма да заобиколи актуалната тенденция в индустрията. Infiniti е последният глобален бранд от мощния концерн Renault Nissan, който ще пусне кола на ток задвижване след Nissan, Renault и Mitsubishi.

В следващото десетилетие Infiniti ще разполага с електрифициран вариант (хибрид или електромобил) на всеки модел. Като предвестник на тази нова гама QX Inspiration афишира дизайнерския стил на бъдещите автомобили. Концептът ще послужи за директна основа на първия електрически SUV на марката. В него ще бъдат вградени иновативните технологии, разработени от инженерите на концерна Renault Nissan, който е световен лидер в производството на превозни средства с ниски и нулеви емисии. Независимо от типа на електрическата задвижваща система, водачите ще имат спокойствието на дългия пробег с едно зареждане и удоволствието от добрата динамика. Потребителите на луксозни SUV-ове очакват тези качества да бъдат съчетани с необходимата функционалност и първокласен интериор.

От концепта на Infiniti може да се съди, че първият електромобил на марката ще бъде позициониран в сегмента на средноразмерните SUV-ове. Той ще е базиран на напълно нова платформа, позволяваща интегриране на мощна електрическа система със задвижване на четирите колела. Високопроизводителният акумулаторен пакет ще бъде интегриран в подовата конструкция, което ще осигури нисък център на тежеста за по-добро пътно поведение. Батериите ще служат като източник на енергия за два електромотора – по един на предния и задния мост. Техният въртящ момент се предава адаптивно на всички колела за оптимално сцепление и ефективност. Така конструкторите гарантират сигурност във всички ситуации – от карането в завои с висока скорост до лежерни дълги пътувания по магистрала или придвижване по хлъзгава настилка.

В Infiniti отчитат, че глобалното търсене на SUV автомобили расте непрекъснато, като паралелно с това се увеличава и броят на хората, които са готови да шофират електрически модели. За да привлече тяхното внимание, QX Inspiration се отличава с ярък външен дизайн. Виждаме прави линии, фино балансирани гладки повърхности и резки гънки. Определено този модел се отличава от познатата гама на Infiniti с по-мускулест стил, но без агресивност. При досегашните SUV-ове предният капак е много дълъг поради необходимостта от голям двигателен отсек за мотори V6 и V8. Компактните електрически двигатели позволяват на QX Inspiration да има по-балансиран външен вид и не толкова изнесена назад пътническа кабина. Дългият 4,65 м автомобил има къси спортни надвеси и дълго междуосие от 2,85 м.

Въпреки отпадането на необходимостта от радиаторна решетка за охлаждане на мотора, дизайнерите запазват подобни форми. Гладките повърхности на мястото на решетката са декорирани от светещ надпис Infiniti, а тесни канали отвеждат въздуха встрани от каросерията. С аеродинамичен дизайн са и 22-инчовите джанти, които при въртене също отправят въздушните потоци встрани от автомобила.

Каросерията е в три цвята

Концептуалният автомобил Infiniti QX Inspiration е боядисан в три екстериорни цвята. Техният подбор е символичен и има връзка с японската култура. Автомобилните производители от страната на изгряващото слънце често прибягват до похвата да разкриват характерни особености на японския бит чрез пренасянето им като символи в колите.

Ето точен пример. Основният външен цвят на QX Inspiration е перлено бяло, което идва от заснежените склонове на планината Фуджи. Задните колони и колелата са в златисто и алено червено. Този мек, топъл нюанс на червеното е широко използван при традиционното японско емайлиране на цветно керамично покритие. В случай, че някакво керамично изделие се счупи, то е поправяно чрез залепване с помощта на смес от лак и ситен прах от сребро, злато или платина. В японското изкуство алено червеното и златистото се използват, за да изразят силата и енергията на слънцето.

 

Запазват волана и педалите

Новата платформа за електрически автомобил позволява създаването на непознат досега интериор в Infiniti QX Inspiration. Кабината е оформена като луксозен салон с равен под, тъй като няма необходимост от тунел за задвижващи валове. Пространството е открито и гостоприемо, предразполагащо към релакс и комфорт.

За разлика от други производители, Infiniti няма да се откаже от педалите и волана, въпреки наличието на системи за безпилотно движение. Воланът, педалите и дисплеите продължават да имат най-важната функция за управление на автомобила и това ще остане валидно за всички модели на марката в обозримо бъдеще. В случай, че водачът реши да повери контрола на автомобила на самия автомобил, тогава воланът се прибира в таблото, а педалите се сгъват в пода. Такасе освобождава още повече място в кабината.

На арматурното табло е разположен широкоъгълен дисплей, който се простира по цялата широчина и е покрит с поляризиращо стъкло в златист нюанс. Това решение води до значително намаляване на броя на бутоните и изчистване на дизайна на таблото. Екраните с възможност за индивидуализация позволяват на пътнике отпред да вижда и контролира определени функции – мултимедията, вътрешното осветление, отоплението и вентилацията. Водачът от своя страна по-лесно следи данните от трафика и бордовия компютър.

Ъгловатият волан, облицован в мека кафява и бяла кожа, е оборудван с отделен монитор. На мястото на тунела между седалките се издигат изящни кожени арки, които преливат в мраморна централна конзола.

Инструменталният панел е обвит в луксозна сива тапицерия, изработена от патентования от Infiniti ефект на точково съшиване на различни материи, вдъхновен от класическите дивани с копчета. Конструкциятана тавана е заменена от уникална структура с дървени жалузи, наподобяващи традиционната архитектура за оформяне на прозорците в японските къщи.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Ангел Виденов

Този уебсайт използва "бисквитки"