Роудстър за 1,7 млн. евро без покрив и челно стъкло

McLaren Elva ускорява до 200 км/ч за по-малко от 7 секунди

Този роудстър трябва да се кара с каска, защото няма предно стъкло, покрив и странични прозорци. Водачът не трябва да се тревожи за своята безопасност, защото при евентуално преобръщане двете места в пътническата клетка ще бъдат защитени от автоматично изскачащи ролбари. Подобна екстремна машина се появява рядко в серийно изпълнение.

През новата 2020 г. традиционният британски производител McLaren ще зарадва почитателите на екстремните спортни коли с брутална машина, която носи името Elva и струва минимум 1,7 милиона евро. Цената може да скочи сериозно, ако купувачът реши да поръча по свой вкус специален цвят, кожа, други ексклузивни материали и най-забележителната екстра – емблеми от 18-каратово бяло злато или платина.

Колата излиза от фабриката гола като пушка, без да е оборудвана дори с аудио система. Единствената причина за това е идеята за абсолютен минимализъм и пределна концентрация върху управлението. Когато човек седне зад волана на такъв автомобил, единствената му задача е да се фокусира изцяло върху шофирането.

 

Моделът ще бъде произведен в ограничена серия от 399 екземпляра, като бъдещите собственици трябва да купят колата „на картинка“, без дори да са я виждали. Това едва ли ще разколебае колекционерите с дълбоки джобове или лудите фенове на високите скорости, защото Elva възкресява духа на чистокръвните болиди от 60-те години на миналия век. Тогава Брус Макларън, поради липса на достатъчно кадри, възлага на малката компания Elva да сглобява неговите открити състезателни коли. Името Elva идва от френски език (elle va) и означава „тя тръгва“.

Новият роудстър е най-лекият автомобил на McLaren в момента и тежи под 1000 кг. Ниското тегло спомага за шеметно ускорение и образцово пътно поведение. Централно разположен 4,0-литров битурбо двигател V8 изпраща към задните колела чудовищната мощност от 815 конски сили и въртящ момент 800 Нм.

Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 3 секунди, а от 0 до 200 км/ч – 6,7 секунди. Производителят не уточнява каква е максималната скорост, но при всички положения е над 300 км/ч. За бързото спиране се грижат леки и високоефективни карбоново-керамични спирачни апарати с бутала от титан.

Ниската предница може опционално да бъде оборудвана със система за повдигане, за да се преодоляват неравности по асфалта извън гладките писти. Също по желание роустърът може да получи звукова система за усилване на рева на двигателя V8. Изцяло откритият кокпит е обзаведен спартански, но със здрави и устойчиви на намокряне материали. Предницата е оформена по аеродинамичен начин, който отвежда голяма част от въздушните потоци над главите на водача и пътника, за да не се причинява голям дискомфорт поради липсата на челно стъкло. Но тази кола така или иначе трябва да се кара с каска...

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили