Румен Петков: 44 Народно събрание е най-слабото от 1990 година насам

Снимка: АБВ

44 Народно събрание е най-слабото от 1990 година насам, на първо място по отношение на законодателната дейност. Това заяви на пресконференция във Варна председателят на ПП АБВ Румен Петков, съобщават от партията.

„Неслучайно председателят на сформирания консултативен съвет по законодателство проф. Огнян Герджиков преди осем месеца поиска закриването му с аргумента, че съществуването му е безсмислено. Дори настояваше още в 43 Народно събрание да се изгради такъв консултативен съвет, вкл., с писано предложение. За съжаление, това не стана“.

Петков илюстрира с примери законодателната безпомощност на ГЕРБ.

От 18 януари тази година до края на април в НС са внесени 60 законопроекта, а 31 от тях са предложени от народни представители, повечето от които от управляващия формат.

Той коментира, че правителството бяга от отговорност за законодателството или е неспособност да реализира законодателна инициатива. По този начин заобикаля общественото обсъжданеи оценката за въздействието.

„Ние имаме сериозни съмнения, че компетентността на един или няколко народни представители по конкретен въпрос съответства на адекватността на новоприеманото законодателство. За съжаление част от причините народни представители да прокарват законопроекти сигурно обслужват лобистки интереси. Ние ще направим сериозен анализ на Закона за отпадъците, защото имаме основание да считаме, че там в една или друга форма, има лобистки интереси“.

Румен Петков посочи, че партията настоява през новия парламентарен сезон активно да заработи консултативният съвет по законодателството и всеки законодателен акт да минава за обсъждане през него, а правителството да поеме отговорността си за внасяне на законопроекти.

Пред медиите във Варна Румен Петков предостави справка и за значимите за българските граждани законопроекти, които са били изменени.

"Те са в сферите на сигурността и правораздаването, икономиката и провеждането на обществените поръчки, както и един крещящ случай на накърняване на националния и обществения интерес – Законът за пътищата", посочи Петков.

Председателят на АБВ даде за пример, че за три години Законът за обществените поръчки е бил променян 16 пъти. Няма нито една обществена поръчка, която е стартирала и е започнала при един и същи закон. Гражданско-процесуалният кодекс пък е променян 32 пъти за десет години – ГЕРБ създават умишлено хаос в правната уредба, с която поставят в унизително положение съдебната система, като цяло, каза Петков.

Следващият пример е с Наказателно-процесуалния кодекс, който е претърпял 44 изменения и допълнения за 12 години – няма съдебно дело, което да е започнало и завършило по една нормативна уредба, заключи председателят на АВБ.

Наказателният кодекс също е променян 91 изменения и допълнения за 30 години – това идва да покаже, че ГЕРБ не са способни да реализират последователна, отговорна пред обществото и държавните институции законодателна дейност, коментира Петков.

В контекста на Закона за пътищата, най-циничният пример е тол системата, която трябваше да заработи на 16 август с планирани приходи до края на годината 600 – 700 млн. лв.

„Кой носи отговорност за несъбраните приходи, кой плаща заплата на повече от 1000 души,, които работят в тол полицията и тол администрацията? С какви мотиви, аргументи и компетентност група народни представители предложиха отлагането на въвеждането на тол системата за 1 март следващата година? Кой осигурява тяхното заплащане – разбира се, че ние данъкоплатците, българските граждани, но на какво право основание те получават своите заплати и от какво бюджетно перо. Никой не потърси отговорност на фирмата КАПШ за това, че не въведе тол системата – какви са условията на договора, които гарантират интереса на българската държава. Фирмата КАПШ, ако иска да защити своя авторитет, трябва да излезе пред обществото и да каже чия е вината за забавянето на въвеждането на тол системата в експлоатация и кой ще носи отговорност за щетите, които понася българската държава, какви са санкциите, които ще понесе и австрийската компания. Защото забавянето с повече от половин година е продиктувана или от корупционна зависимост на най-високо ниво, или от абсолютна некадърност на правителството, като цяло да гарантира въвеждане в експлоатация на тол системата. На тези въпроси отговор трябва да даде министър-председателят иначе просто това правителство трябва да си ходи“.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Политика