Световни брандове обработват дрехите си в Търговище

Отварят най-модерното предприятие в Източна Европа за пране и багрене на текстилни изделия

Dr. Bock Industries открива в България, Търговище десетата фабрика от групата – Реди Гармънт Технолоджи (RGT). Разговаряхме с Г-жа Розалина Златкова, управител на RGT България, за да научим повече за новото предприятие на RGT и предлаганите услуги за конфекционната промишленост в България.

- Dr. Bock Industries AG е основана през 1984 год., а от 2016 год. излиза с акции на Виенската борса. Как бихте представили компанията и нейната стратегия, г-жо Златкова?

- Основана в Германия, през 1984 год. като шивашка фирма, понастоящем Dr. Bock Industries AG предлага пълната гама от услуги за производство на панталони - от дизайна, доставката на платове и аксесоари до прането, довършителните работи, багренето и специалните ефекти – всичките от един единствен източник за 9-те предприятия от Румъния, Украйна, Италия и Германия. През май 2018 год. ще открием в България десетото предприятие от групата за багрене, пране и обработка. Ние сме компетентен партньор за производство на текстилна конфекция за цялата европейска модна индустрия. Главната цел на нашата стратегия е предлагане на завършен продукт, а отговорът на пазара потвърждава, че това е нещото, което съществуващите или потенциални клиенти търсят. Освен това предлагаме всички услуги по пране, багрене, специални ефекти и обработка на готови текстилни изделия за тези компании, които искат да запазят настоящия си бизнес модел. Кратките срокове на доставка и навременното изпълнението са основният ни принцип. Фактът, че произвеждаме в Източна Европа, в близост до пазарите, е гаранция за гъвкавост. С повече от 30 годишен опит, ние сме не само производители, но и стратегически партньор на конфекционната промишленост - от разработването на продукти и производство до довършителните работи и логистичните услуги.

zavod_web- В такава конкурентна среда като текстилната промишленост, как ще останете конкурентноспособни в технологиите и произвежданите продукти?

- За да останеш на пазара, трябва постоянно да се усъвършенстваш. При нас този процес е постоянен. Непрекъснато инвестираме в разработки, нови продукти, технологии и особено в хората. Дори и в по-трудните икономически периоди, увеличавахме капацитета си, възможностите си и квотата си в регионалния пазар. За да си конкурентноспособен трябва да имаш ясни стратегии. Ние – компания Dr. Bock Industries AG – сме наясно със социалното и екологична отговорност на нашата дейност. Устойчивото развитие е една от основните ни ценности и искаме да бъдем отговорен играч на пазара, за да създаваме стойност за служителите, клиентите, акционерите и компанията, като същевременно зачитаме социалната и природна среда, в която работим. Устойчивата икономика представлява шанс за доставка на висококачествени продукти в правилни социални и екологични условия и възможност да се развива бизнес модел ориентиран към бъдещето. Устойчивостта е ключова концепция в нашия годишен инвестиционен план, който има точни цели за екологични и социални резултати. Чрез ефективно управление, прозрачност и иновативен подход към социалните и екологични предизвикателства, ние се опитваме да направим нашия производствен модел по-устойчив. За да постигнем целите си, инвестираме в изследвания и разработки на нови процеси и технологии на всички нива. Следваме международните политики за добри практики и програмите за сертифициране, разработваме системи за управление, които да осигурят изпълнението на нашите стратегии.

- Споменахте добрите практики и програмите за сертифициране. Можете ли да ни дадете подробности?

- Dr. Bock Industries AG дълги години си сътрудничи с одитори, които анализират компанията от гледна точка на организацията, на спазването на различните стандарти и използването на химическите вещества (Restricted Substance List – RSL). В момента притежаваме следните сертификати: ISO 9001 2008; Социален одит извършен от трета страна, Systain; OЕКО-ТЕКС 100 на Хоенщайн Институт, Германия; Сертификат STeP (Sustainable Textile Production); Одити RSL (Restricted Substances List) извършени от трета страна – GSM (Global Sustainable Management); - CPI2 (Carbon Performance Improvement Initiative). Получихме статут на „ECO-Partner“ от страна на клиента BRAX; GSCP (Global Social Compliance Programme); Осъществен в сътрудничество с клиент Hugo Boss; SA 8000 – Социална отговорност. И няма да спрем до тук, защото усъвършенстването е част от нашия начин на работа. Постоянно търсим алтернативни методи за усъвършенстване на нашите процеси, технологии, хора.

- Сега инвестирате в България. Къде ще бъде новото предприятие и защо именно тук?

- Предприятието е в гр. Търговище, на 110 км от Русе, в Северна България, по пътя свързващ София с Варна. В радиус от 250 км около него има много фабрики за конфекция, които желаят да произвеждат артикули, изискващи пране. Ние сме подготвени да ги обслужваме. Защо България? Защото ние постоянно търсим възможности за бизнес. Вярваме, че България има потенциал и редица предимства: фабриките за конфекция в района имат традиции в производството на дамски и мъжки панталони и на 5 джобни панталони; работят вече със западните пазари; разходите за персонал и цените са конкурентноспособни; разполагат с висококвалифициран персонал; в близост са до пазари и до доставчиците на суровини. Имайки предвид горното, вярваме, че проектът ни в Търговище има отличен потенциал за развитие.

- Какви услуги и технологични процеси ще се предлагат?

- Ready Garment Technologies – България ще работи като пералня, която ще интегрира модерни технологии. Освен това ще предлагаме: Soft-Wash, омекотяване; нормално пране; ензимно пране; Stone Wash (химическо); Stone Wash (с камъни); Stone Bleach, Super Stone Bleach; Багрене (Директно/Реактивно; Pigment; Old Dye.); специални ефекти, като scraping, buffy, spray.

Предприятието ще разполага с най-модерни технологии - лазерна технология от последна генерация – Jeanologia Laser Flex Pro; E- Flow; NoStone – Stonewash без камъни; Ecofree 2 – Обработка с озон (Суха & Влажен въздух & Вода) и обработка с озон OFree (Dry Only). Всичко това ще се допълва от нашата инфраструктура за разработка на цветовете и лабораторни услуги.

- Какви клиенти очаквате да привлечете?

- Нашата инфраструктура и технология отговарят на широка гама от потребности, но ние визираме следните групи клиенти: производители на текстилни конфекции (Denim/Non Denim), на интериорен текстил, на бельо, производители на ризи и др..

- Каква е генерираната добавената стойност от RGT България за нейните клиенти?

- Знаем от какво се нуждае пазарът и сме подготвени да доставяме необходимите му услуги. Новото ни предприятие, съчетано с компетенциите ни в областта, технологията, ориентираната ни към клиента стратегия, гъвкавата структура позволяваща производството на малки серии, висококачествените услуги и кратките срокове на доставка, може да бъде отлична възможност за българската модна индустрия. Нетърпеливи сме да открием тази нова инвестиция. Както споменах, Ready Garment Technology– България ще бъде едно от най-устойчивите предприятия за пране в региона и ще предлага най-добрите услуги на своите партньори. Познаваме добре пазара и неговите потребности, разполагаме с ресурси, инфраструктура, екип и опит, с които да генерираме синергия заедно с нашите клиенти от България.

Ние вярваме, че Ready Garment Technology – България в сътрудничество с нашия център за развитие в Лимена, Италия (RGT Италия), ще бъде отличен доставчик на услуги за промишлеността и с нетърпение очакваме официалното откриване на нашето предприятие.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Интервюта