Северната дъга в София е напълно завършена

След 20 години София има вече напълно завършена Северна дъга. Това каза инж. Дончо Атанасов, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" при пускането в движение на новоизграденото дясно платно при надлеза за Казичене. „Като тръгнеш от Благоевград до Бургас се движиш само по автомагистрала", отбеляза той. „Благодаря на строителите, на надзорниците, на колектива на Агенцията, на Министерство на регионалното развитие и благоустройство, на целия Министерски съвет. Те дадоха своя дан, за да бъде този мост, след 20 години, готов", обясни инж. Атанасов. „На добър път и безаварийно ползване", пожела той.

Само за 100 дни завършихме един обект, който се чакаше от 24 години. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството ( в оставка) Лиляна Павлова, която откри новоизграденото дясно платно на надлеза при Казичине, съобщават от МРРБ. Той е над ж. п. линията София - Бургас и на второкласния път II-18. На церемонията присъстваха и кметът на Столична община Йорданка Фандъкова, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов, Илияна Захариева – член на УС на АПИ и др.

Министър Павлова подчерта, че благодарение на българското правителство, и лично на премиера Бойко Борисов, са осигурени 7,5 млн.лв. от бюджета за завършване на пътния обект, чието строителство е започнало през 1992 г. „Благодарение и на строителите за 100 дни имаме дългоочаквано дясно платно, тъй като две десетилетия имахме само ляво“, каза още тя. Министърът подчерта, че това е много важно съоръжение, тъй като част от околовръстното шосе на София по него се движи тежкия транзитен трафик. Това е връзката между магистралите „Тракия“ и „Хемус“, между граничните пунктове Кулата и Калотина. „Години наред незавършеното съоръжение създаваше редица проблеми и затруднения на интензивното движение. Ставаха инциденти, създаваха се проблеми на хората, живеещи в района. Изпълнихме един дългоочакван ангажимент и се радвам, че го изпълнихме качествено и професионално за кратко време“, каза още Павлова.

Изграждането на надлеза започва през 1992 г., преди 24 години. До 2004 г. е построено само лявото платно и до момента движението се осъществяваше само по него. С изграждането и на дясното платно в участъка от Северна скоростна тангента до автомагистрала „Тракия“ се очаква значително да се подобри организацията на движението, да се повиши безопасността на движението и да се хомогенизира цялата отсечка от пътен възел „Сливница“ до АМ „Тракия“. Участъкът е важна пътна връзка, по която преминава тежкотоварният трафик от ГКПП

„Калотина“ към Капитан Андреево и пристанище Бургас.

Изпълнител на строително-монтажните работи е „ГБС Инфраструктурно строителство“ АД. Строителният надзор е осъществен от „Пътинвестинженеринг“ АД. Проектант е „Пътпроект“ ЕООД.

 

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България