Студенти от Свищов дебатираха върху тенденциите в развитието на търговията

Студентска научна сесия на тема: „Пазарни тенденции в развитието на търговията“ проведе катедра „Търговски бизнес“ при Стопанската академия „Д. А. Ценов“ в Свищов. Дискусията бе част от научния календар на катедрата и в него взеха участие преподаватели, докторанти и 43 студенти от бакалавърската специалност „Икономика на търговията“.

Научният секретар откри студентската сесия и изрази надеждата на целия академичен състав на катедрата под ръководството на доц. д-р Светослав Илийчовски, че „младежкият заряд и енергията на присъстващите в пълната зала студенти са движещ мотив за съвместни образователни дейности, ориентирани към изследване и оценяване на търговската теория и практика“.

На събитието присъства специалистът от търговската практика – Боян Петков, търговски представител на утвърден български производител на захарни изделия с пазарно покритие в повече от 25 държави по света. В подготвената презентация г-н Петков запозна аудиторията с търговската политика на компанията и следваната стратегия за пазарно позициониране на осем серии от продуктовия асортимент.

Като обучаващ се в специалност „Икономика на търговията“, лекторът подчерта актуалността и практическата насоченост на изучаваните търговски дисциплини. В последвалата дискусия се постави акцент върху изградената от фирмата дистрибуционна мрежа в страната и пазарната им инвазия на международния пазар.

В рамките на научния форум се представиха 24 презентации, в които студентите откроиха своите изследователски тези и резултати от практикоприложните изследвания на различни сегменти от пазара на потребителски и инвестиционни стоки. Чрез направените проучвания студентите демонстрираха изследователски умения и презентационни способности.

Интересът на аудиторията бе провокиран от очертаните специфични тенденции на развитие на търговията с услуги, хранителни продукти и индустриални стоки.

В резултат на проведената студентска научна сесия се очертаха следните по-значими пазарни тенденции в развитието на търговията:

в световен и в регионален план се проявява тенденция на промяна на търговските формати, намираща израз в търсене на по-голяма близост до клиента чрез позициониране на търговските обекти в центровете на големите градове; нараства присъствието на дискаунтърите на ритейл пазара с бързо оборотни стоки, което е продиктувано от ценовата чувствителност на клиентите; увеличава се потреблението на брандирани продукти, като се залага на силни брандове, иновативни продукти и диференциация на компаниите спрямо конкурентите; on-line търговията бележи ръст сред каналите за дистрибуция, като предоставя възможност на търговците да намалят дистанцията между производители, посредници и потребители.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България