Съсобственикът на „Юнион Ивкони”: Полагахме усилия пътниците да слагат колани, ефект нямаше

Съсобственикът на „Юнион Ивкони” Ивайло Константинов заяви, че след въвеждането на изискването коланите да са задължителни за пътниците в автобусите от фирмата са полагали усилия това да се изпълнява, но в крайна сметка ефект не е имало.

След 25 години на пътя и 1 млрд. километра това са първите жертви в наш автобус, което е потресаващо за целия екип, каза той пред БТВ по повод тежката катастрофа на магистрала „Тракия”, при която загинаха шестима души, а над 20 бяха ранени.

„Когато беше променен Законът за движение по пътищата и коланите станаха задължителни за всички превозни средства, които имат съответното оборудване, още в първите няколко месеца положихме неимоверни усилия да издадем брошури и да обучим шофьори и пътници, но това не доведе до никакъв ефект. Всъщност в момента и в леките автомобили коланите са задължителни на задните седалки. Да сте видели някой да си поставя колан”, попита Константинов.

Той коментира и забележката на пострадал от катастрофата, че не е видял колани в автобуса. „Те стоят долу ниско на седалката от лявата страна, а закопчалката е от дясната. Хипотетично можем да допуснем, че пътниците трудно забелязват тези колани, въпреки че желаещият да го намери много лесно и бързо го намира”, посочи Константинов.

„В никакъв случай не искам да кажа, че пътниците са виновни за това, че търсят колани и не ги намират. Разбира се, че шофьорът и стюардът са тези, които трябва да ги инструктират”, отбеляза той.

„Това го правихме в продължение на цяла година и когато не срещаш разбиране и никой не се опитва да контролира или санкционира виновните, очевидно това е мярка, която не работи и ние сами сме се отказали във времето от нея”, заяви Ивайло Константинов.

„При нас шофьорът, който е управлявал автобуса, няма никакви нарушения, работи от 3 години във фирмата”, допълни той.

„Два часа след инцидента ръководителите на фирмата издадоха заповед, с която не само инструктират, а вече и проверяват това така ли е, но както се казва, след дъжд качулка”, подчерта Константинов.

Той посочи също, че всеки от пътниците с валиден билет има застраховка.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България