Томислав Дончев за Шенген: България е в ролята на удобния лош

Служителите в нова агенция по пътната безопасност ще дойдат от други ведомства, каза вицепремиерът

България все още не е в Шенген заради политическите страсти на някои държави членки, които блокират присъединяването. Това каза вицепремиерът Томислав Дончев по БТВ.

„Понякога Европа има нужда от удобния лош. Признавам си, че ние даваме поводи за това – по-малка, по-нова държава членка, не толкова опитна в годините преди това. България исторически неведнъж се е оказвала в подобна роля”, коментира Дончев.

По думите му политическият репертоар на ЕНП за изборите догодина трябва да бъде осъвременен, с оглед на новите предизвикателства в Европа, сред които са мигрантският натиск и популизма.

„Предвид факта, че заплатите в администрацията по принцип са ниски, това е един от инструментите, ако някой служител си е вършил добре работата, той да бъде допълнително материално стимулиран и да вижда смисъл да работи качествено, отдадено и вярно на дадената администрация”, посочи Дончев във връзка със скандала в Агенцията по вписванията.

Вчера стана ясно, че служителите на агенцията са получили бонуси – между 700 и малко над 3000 лева – за периода, в който Търговският регистър беше блокиран.

Според Дончев допълнителните възнаграждения са начин да бъде пресечена корупцията и стимул на служителите в администрацията да си вършат работата добре, предвид това, че в някои местни администрации размерът на възнагражденията е малко над минималния за страната.

„В същото време не е нормално, разбира се, някой на държавна служба, която се финансира от данъците на всички, да взима прекомерно висока заплата”, добави вицепремиерът.

Управляващите няма да възпрепятстват проверката на качеството на пътищата, за която настояха от БСП. По думите на Дончев обаче някои народни представители са объркали ролята си с тази на контролен орган – такива наблюдения имал вицепремиерът в последните месеци.

„Всяко построено нещо, особено ако е голямо нещо, особено пък ако е с европейски пари, се проверява много пъти”, посочи той.

Проект на постановелние на Министерския съвет предвижда създаването на нова агенция по пътната безопасност. Новината породи съмнения, че с новото звено държавната администрация ще бъде „раздута” още повече. Дончев опроверга съмненията, като заяви: „Това ще бъдат бройки, служители, експерти, които ще се вземат от други ведомства – от МВР, от Агенция „Пътна инфраструктура”, от Министерството на транспорта, откъдето е необходимо”, посочи той.

„Една от причините пътната безопасност да не е на такова ниво, каквото искаме да бъде е, че за нея отговарят прекалено много ведомства”, каза още вицепремиерът и добави, че целта на новата агенция е да бъде събирана информация за всички фактори на пътя – състояние на автомобила, подготовката на водача, знаковото стопанство, маркировката и т.н., и въз основа на това да се дават предписания.

„Ако се фокусираме само върху едно, ние няма как да отбележим прогрес и най-важното – няма как да намалим жертвите на пътя”, добави Дончев.

Той подкрепи и предложението за въвеждане на системата „бонус-малус” към застраховката „Гражданска отговорност”.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Политика