Третият мускетар на Opel взима най-доброто от два свята

Електронна система за сцепление замества тежкото предаване 4х4

Забелязвате ли как се променя вкусът на купувачите? Лимузините, вановете, комбитата вече не се търсят толкова, колкото т.нар. SUV модели. Повечето от тях дори не отговарят на определението SUV. В буквален превод това означава практичен спортен автомобил (Sport Utility Vehicle). Друг е въпросът, че голяма част от SUV-овете не са нито много спортни, нито много практични. На хората обаче им харесва да се возят на по-висока позиция, да се чувстват по-солидни, да имат по-хубава видимост, а в някои случаи и по-висока проходимост.

SUV-овете поеха функциите на семейни коли и това ги прави още по-важни за производителите. Компаниите, които искат да имат силни позиции на пазара, предлагат разнообразни модели SUV-ове. Opel е една от тези фирми, тъй като в момента разполага с портфолио от три SUV автомобила. Тримата мускетари Mokka X, Crossland X, и Grandland X, последният от които се продава от тази есен.

С дължина 4,48 метра Grandland X е най-големият автомобил от “трите хикса”. Той превъзхожда Mokka X с 27 см, а Crossland X – с 20 см. От спирането на Antara през 2015 г. не е имало друг средноразмерен SUV с марка Opel. С новия модел германската марка се връща в играта с амбициозната цел да отхапе голям дял от пазара в този сегмент.

Макар че автомобилът излиза след присъединяването на Opel към френския концерн PSA на Peugeot, Citroen и DS, силната фирмена идентичност на Grandland X се забелязва веднага. Моделът изглежда привлекателен, модерен и респектиращ с хармонични и атлетични форми. Арките на калниците и защитните елементи в долната част подчертават възможностите да се излезе от асфалтираните пътища. Предлаганата двуцветна лакировка с контрастно черен покрив подчертава спортното излъчване на този SUV, който безпогрешно се разпознава като Opel.

Същото важи и за интериора. Кокпитът е по германски изчистен с прегледни контролни уреди и голям 8-инчов цветен сензорен екран на конзолата. Високата класа на модела си личи по качествените материали, добрата изолация, удобния волан и много комфортните седалки с широка основа и ергономична облегалка. Благодарение на тях пътуването на дълги дистанции не уморява тялото на водача. Пасажерите зад него също няма да се оплакват, защото разполагат с много място благодарение на междуосното разстояние от 2,68 метра. Обемът на багажника е стандартен за този клас и напълно достатъчен – от 514 до 1652 л. Задните облегалки се сгъват в съотношение 40:60 и образуват равна товарна повърхност.

С тегло 1350 кг Grandland X е един от леките представители в тази SUV категория, което позволява използването на двигатели с по-малък работен обем. При пазарния старт моделът се предлага с два мотора. Трицилиндровият бензинов 1,2 Turbo е изработен изцяло от алуминий и генерира 130 конски сили. Той работи тихо и енергично с максималния си въртящ момент от 230 Nm още при 1750 оборота, като щади горивото в резервоара със среден разход малко над 5 л. Дизеловата алтернатива е фин комън рейл с обем 1,6 л и мощност 120 конски сили, като въртящият момент е 300 Nm при 1750 оборота, а консумацията пада до 4 л. Купувачите избират между механична и автоматична трансмисия с 6 предавки. Предстои въвеждане на 8-степенен автоматик и на нови двигатели, включително на по-голям и по-мощен дизел - със 150 и(ли) 180 конски сили.

Тягата се предава на предните колела, тъй като липсва задвижване 4х4. Електронната система за контрол на сцеплението IntelliGrip се грижи за добрия контакт на гумите с пътната настилка. Водачът избира между пет режима за работата на автомобила – стандартен, за сняг, кал, пясък, дъжд и с изключена стабилизираща програма . Съобразно зададения режим системата адаптира разпределението на въртящия момент към предните колела за максимално сцепление и стабилност.

Като “дете” от връзката на мощни компании като Opel и групата PSA, новият Grandland X взима най-добрите качества от двамата “родители”. Системата IntelliGrip е на французите, а системата за адаптивни светлини AFL LED е на германците. Функции като осветяване в завои, асистент за дълги светлини и автоматично регулиране на височината осигуряват оптимална видимост при всякакви условия. В помощ на водача работят най-модерни асистенти за автоматично паркиране, аварийно спиране при опасност от челен сблъсък и предупреждение при напускане на лентата. По този начин новият Opel предлага на потребителите предимства като високата позиция, добрия обзор и голямото вътрешно пространство, а им спестява недостатъците като високото тегло от двойното предаване и съответните по-солени разходи за поддръжка и гориво.

Телефоните се зареждат без кабел

Колата открива места за паркиране

Opel Grandland X

Още в стандартното изпълнение Opel Grandland X предлага множество високотехнологични решения. Това са дневни LED светлини, задни LED светлини, работещи с камера системи за предупреждение при напускане на лентата и за разпознаване на пътните знаци, интелигентен темпомат, асистент за потегляне по наклон и др.

Уникалната услуга OnStar за постоянна телефонна връзка с личен асистент, която само Opel предлага, вече позволява да се правят хотелски резервации от колата и дистанционно да се откриват най-близките свободни места за паркиране. Смартфоните се интегрират лесно и се зареждат безжично по индуктивен път в специално гнездо.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили