Три в едно

Следващото поколение Corsa се предлага със задвижване на ток, бензин или дизел

Бензин, дизел, ток – новият модел Opel Corsa предлага различни възможности за задвижване. Голямата новина е появата на електрически вариант, който изминава до 330 км с едно зареждане по новия цикъл на измерване WLTP.

Германският производител поема курс към електрификация именно с един от най-популярните си автомобили, от който са произведени близо 14 млн. екземпляра от представянето на първото поколение през 1982 г. Много хора от различни генерации са имали някакъв досег с Corsa – или сами са шофирали, или поне веднъж са се возили в тази популярна градска кола, която се среща на всеки завой в Европа.

Поръчките за новия модел неслучайно започват с електрическия вариант, който носи означението Corsa-e. С пробега си от 330 км на заредена батерия петместният модел е подходящ за всекидневна употреба както в градовете, така и за излети извън тях. Капацитетът на акумулаторната батерия е 50 киловатчаса, като може да се зареди бързо на 80% само за 30 минути.

Бъдещите собственици на електромобила могат да черпят енергия, като включат кабела в стандартен контакт от домакинската мрежа, от допълнително инсталиран модул в гаража или на паркомястото или на станция за високоскоростно зареждане. По всяко време водачът може да провери нивото на заряд на батерията чрез приложението myOpel. Заводската гаранция на батерията е за период от 8 години.

Колко километра ще измине с наличната в батерията енергия до голяма степен зависи от човека зад волана и неговия стил на шофиране. Водачът задаваможе да избере между три режима на движение – нормален, екологичен и спортен. Пробегът значително се увеличава в екологичния режим, без това да се отразява негативно върху комфорта. В спортен режим пробегът умерено намалява, тъй като се увеличава динамиката и се подобряват реакциите при настъпване на педала на газта.

Мощността на електрическата задвижваща система възлиза на 100 киловата (136 конски сили), а максималният въртящ момент от 260 Нм е винаги на разположение. Тъй като не се нуждае от развъртане на двигателя за постигане на върховия си капацитет, електрическата Corsa-e ускорява бързо и равномерно. Спринтът от 0 до 50 км/ч отнема 2,8 секунди, а ускорението от 0 до 100 км/ч продължава 8,1 секунди.

В синхрон с динамичното пътно поведение е външният вид на новия модел, който запазва компактните габарити на своите предишни поколения. С дължина 4,06 м автомобилът комбинира качества като маневреност и функционалност. Вътрешното пространство не страда от по-ниската линия на покрива, която придава по-спортна визия на Corsa. Водачът седи по-ниско отпреди и целият център на тежестта е свален, което се отразява благоприятно върху динамиката и пътното поведение.

За разлика от други производители, които спряха да предлагат градски модели с дизелови двигатели, Opel ще продължи продава Corsa с 4-цилиндров комън-рейл мотор. Неговият работен обем е 1,5 л и генерира мощност от 100 к.с. и въртящ момент 250 Нм, които достигат до предните колела през 6-степенна механична трансмисия.

 

Бензиновите варианти се задвижват от 1,2-литров 3-цилиндров двигател в три нива на мощност. Базовото изпълнение без турбокомпресор и 5-степенна механитна скоростна кутия разполага с ресурс от 75 к.с. При наличието на принудително пълнене с помощта на турбокомпресор мощността се повишава до 100 к.с. и 130 к.с., като се предлага и 8-степенен автоматик.

 

Теглото е намалено със 100 килограма

Новото поколение Opel Corsa е значително по-леко в сравнение с досегашното. Благодарение на новата платформа намаляването на теглото достига до 100 кг в зависимост от версията и оборудването. Олекотяването спомага за редуцирането на разхода на гориво (и електроенергия), като в същото време увеличава пробега и допринася за по-добра динамика. Със същата цел са приложени специални аеродинамични джанти, които намаляват челното съпротивление.

На външен вид електрическият вариант Corsa-e се отличава от бензиновите и дизеловите изпълнения само по липсата на ауспух, различните В-колони и добавката „е“ към името. Преди да бъде пусната в продажба, колата е преминала сурови изпитания в най-тежки условия при температури по-ниски от -30 градуса в Северна Швеция. Аеродинамиката е усъвършенствана във въздушния тунел на университета в Щутгарт.

 

 

 

Матричните LED фарове се управляват от камера

В новата електрическа Corsa-e дебютират различни технологии и системи за подпомагане на водача от високите автомобилни класове. Сред тях са адаптивните матрични LED фарове, които не заслепяват останалите участници в движението и осигуряват оптимална видимост. Подобна светлинна система се предлага за първи път в сегмента на малките коли. Тя се състои от LED елементи, управлявани от най-ново поколение челна видеокамера с висока резолюция. Различните сегменти непрекъснато адаптират разпределението на светлинния поток според променящата се ситуация на пътя.

 

Благодарение на новата камера е възможно функцията за разпознаване на знаците вече да „чете“ и допълнителни знаци с LED светлини. На екрана пред водача се показват и запаметените в системата ограничения на скоростта.

Новата Corsa предлага и адаптивен круиз контрол с радарен сензор, както и система за странична защита на базата на сензори. Водачът получава предупреждение и при наличие на обект в мъртвата зона на видимост. Паркирането също е улеснено благодарение на модерната електроника, макар че с габаритите си моделът е достатъчно маневрен. Арматурното табло пред водача е изцяло дигитализирано в духа на последните тенденции в бранша.

Водачът и пътниците са винаги свързани с останалия свят чрез мултимедийни системи със 7 или с 10-инчов цветен сензорен екран. Навигацията е оборудвана с полезна функция като актуализиране на информацията в реално време, директна връзка с пътна помощ и функция за спешно повикване при злополука.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили