Улрих Хеппе, главен изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД: Модернизацията на летище Варна продължава

- Г-н Хеппе, през юни прогнозирахте, че през 2018 г. трафикът към летище Варна се очаква да нарасне с около 15% според планираните полети към момента. Това число показва сериозен ръст спрямо постижението от 2017 г. (16.64%). На какво се основава вашата прогноза?

- Нашият анализ е изключително прецизен. Той е базиран на полетите, които са планирани до момента, и на изчисления от минали години.

Освен това последната година бе много добра за нас. Wizz Air откри база във Варна, а Ryanair в Бургас. EasyJet, TUI Airways и Thomas Cook започнаха да летят от Варна, а други водещи европейски оператори откриха нови маршрути. Всички тези компании, които разполагат с огромни маркетингови машини, поставят Бургас и Варна на картата и ни помагат да направим Черноморския регион известен.

В Черноморския регион безопасността е на високо ниво и той има много какво да предложи, така че ние сме убедени, че повече туристи ще прекарат ваканцията си тук. Хубаво е, че хотелската инфраструктура също се подобрява.

Ние правим същото с летищата – непрекъснато модернизираме. Нови светотехнически системи, нови пътеки за рулиране, рехабилитация на перона –това са само някои от проектите, които са завършени наскоро във Варна и Бургас. Ще продължим да инвестираме, за да привличаме повече авиокомпании и, разбира се, да ги накараме да базират повече самолети тук.

- Каква е инвестиционната ви програма за летище Варна през идните години?

- Във Варна плаvar-apron-2018нираме да инвестираме 12,32 млн. лв. през 2018 г. Тази цифра за 2019 г. е 8,22 млн.лв., а за 2020 г. 10,56 млн. лв. Един от големите инвестиционни проекти е разширяването и рехабилитацията на перона – това е зоната, в която се паркират, обслужват и зареждат самолетите. Тази инвестиция ще оптимизира пространството и ще подобри капацитета и ефективността на летище Варна. Планираме да реконструираме останалите пътеки за рулиране и да подобрим перона до 2020 г., а в периода 2024-2026 г. предстои да разширим зона "Заминаващи" в Терминал 2.

Наскоро завършихме реконструкцията и разширяването на пътека за рулиране Алфа. Алфа свързва пистата с перона и е една от най-използваните рульожки, с дължина около 800 метра. Реконструкцията на Алфа е продиктувана от потребностите на по-големите самолети и сега, след като я завършихме, тя ще може да поеме дори самолети с код F. Това е инвестиция в размер на 7 450 000 лв.

- Наскоро Фрапорт обяви, че мандатът Ви в България е удължен с две години. Върху какво смятате да се фокусирате през този период?

- За мен е чест и удоволствие да съм част от Фрапорт България и аз ще продължа да се фокусирам върху привличането на допълнителен трафик. Една от основните ни цели е да превърнем Черноморския регион в международна дестинация на четири сезона, така че ние работим за удължаване на сезона и увеличаване на целогодишния трафик. Отворени сме към преговори с авиокомпаниите относно маркетингова подкрепа, която да сподели риска, поет от тях извън пиковия сезон. Освен това нашият фокус ще продължи да е предоставянето на отлични услуги и инфраструктура и изграждането на една изключителна корпоративна култура.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Туризъм