Усмивки от старите ленти

Симпатичното бъги Citroen Mehari прави световна премиера през 1968 г. на женевския автосалон.

Преди половин век автомобилните премиери също са зрелищни

Близо 700 000 души посетиха завършилото изложение в Женева и това дава повод да се върнем с 50 години назад във времето, когато това събитие регистрира едно от най-успешните си издания. През пролетта на 1968-а изложебните площи се оказват тесни за тълпите посетители. За първи път в изложението участват над 100 марки от 4 континента. На щандовете греят съветската лимузина „Чайка“ и китайската Hongqi, чието име в превод означава „червено знаме“. Японските производители представят множество модели с очакването, че от неутрална Швейцария те ще направят успешен старт в Европа.

Много са звездите на автосалона преди половин век. Организаторите не позволяват разголени красавици върху колите, но изложителите намират други начини да привлекат вниманието на публиката. Honda вдига шум с високооборотните си двигатели. Колите на Toyota излизат на сцената през хартиени стени с цветовете на японското знаме. Германските сензации BMW 2002 и NSU Ro са цветно декорирани в стил попарт.

През 1968 г. в Женева дебютира най-бързият за времето си четириместен автомобил Lamborghini Espada по дизайн на Бертоне с 4-литров двигател V12 с 6 карбуратора. Друг италиански корифей на дизайна – Пининфарина, помага за създаването на Peugeot 204, който е най-малкият тогава автомобил с дизелов мотор. До началото на изложението Volkswagen не успява да приключи първия си модел с четири врати, но за сметка на това Audi представя най-достъпния си тогава модел Audi 60 –седан с предно предаване. На младите бунтари и интелектуалци Citroen поднася пуристичното бъги Mehari, а Mercedes радва богатите с най-мощната серийна лимузина 300 SL с 6,3-литров двигател V8 с мощност 250 коня и 6,5 сек ускорение до 100 км/ч.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили