Ученици и студенти откриват изкуството на рекламата

Второ издание на иновативния фестивал в Градската градина, под патронажа на кметa Йорданка Фандъкова

Създават маркетингова комуникация по реални бизнес проекти

За втора поредна година в София иновативният фестивал на открито „Изкуството на рекламата”, организиран от фондация „Млади, талантливи, способни”, среща младежи с интерес в областта и бизнеса. Той стартира днес - отново в Градската градина и ще продължи и утре.

Събитието е единствено по рода си - провежда се под патронажа на столичния кмет Йорданка Фандъкова и в включено в културния календар на града.

Тази година освен студенти от СУ „Св. Климент Охридски” и Националната художествена академия, се включват и представители на Нов български университет, както и ученици от Националното училище за изящни изкуства и Националната гимназия за приложни изкуства.

На открито те ще създават визуална комуникация по предварително зададени от компании и спонсори теми.

Младите таланти ще имат възможност да пресъздадат работата си по реални проекти за водещи български и чуждестранни компании, както и да се изявят пред широка аудитория.

Днес и утре много музика, игри и забавления очакват посетителите. Основна целева група са младежките аудитории, които се асоциират с висок интерес към дигиталните технологии.

Фестивалът ще даде възможност на участниците да натрупат професионален опит, да създадат контакти, да се изявят и да открият своите силни страни, което в последствие ще им помогне да реализират потенциала си.

Организаторите подчертават, че компаниите участници не са само статични партньори, а се превръщат в активна част фестивала, като създават, редом с тях, различни маркетингови комуникации.

Отчитат, че опитът им от пилотното издание показа, че приемствеността от страна на компаниите по отношение на студентите-участници е ключов фактор за мотивация и впоследствие създаване на качествена и печеливша комуникация.

 

Д-р Никола Вангелов, директор на фондация „Млади, талантливи, способни” пред „Труд”:

- Г-н Вангелов, какво да очакват посетителите на второто издание на фестивала „Изкуството на рекламата”?

- Бих искал да благодаря на „Труд” за възможността за втора поредна година да работим заедно в насока популяризирането на фестивала. Тазгодишното издание отново ще покаже работата на екипите по проекти за български и международни компании. Както и в пилотното издание, ще се постараем и това да стане максимално интересно и иновативно за нашата аудитория - жители и гости на столицата. Очаквайте много изкуство, реклама, игри и хубаво настроение.

- По какви проекти ще работят участниците, разкажете малко за част от тях и за компаниите, които ги възлагат?

- Радваме се, че проектите са разнообразни, както и институциите и организациите. Както и миналата година ще създаваме маркетингови комуникации за всички тях. Например за Общинско предприятие по туризъм работим по проект за рекламни тениски на столицата, като туристическа дестинация, слоган за нея, който е придружен с анкета за проучване на мнението на аудиторията и една игра. За издателство „Кибеа” разработихме две игри, които да стимулират продажбите на българска тетралогия, която е разработка по Вагнер - „Пръстенът на нибелунга”. Едната е настолна, а другата интерактивна. Ще превърнем пространството на Градската градина в голямо игрално поле. За Софийската филхармония създадохме видео реклама за тяхно предстоящо събитие през юли месец - „Споделете музиката в дворец Врана”. Ще разработим и предложения по стимулиране на младите да посещават концертите на Филхармонията, тъй като това се оказа недостатъчно комуникирано сред този аудиторен сегмент.

- Подкрепени сте и от Столична община и лично от кмета Йорданка Фандъкова - как се стигна до вашата съвместна работа и с какво ги привлече вашият фестивал?

- Истински сме благодарни за това. Това както ни помага, така и ни кара да работим още по-усърдно. София е дигитална столица и е точното място за провеждането на фестивала. Благодарим на г-жа Фандъкова, че даде възможност на младите да се изявят и то пред най-широка аудитория, в центъра на столицата. Сътрудничеството ни е ползотворно за всички.

- Разкажете за пилотоното издание на фестивала – как премина той, колко души се включиха и по какви проекти работиха?

- Като всяко нещо, което правим за първи път и пилотното издание имаше своите предизвикателства. Основното беше организационно - изключително кратките срокове, в които трябваше да разработим проектите. Участваха 20 души, студенти от СУ „Св. Климент Охридски и Националната художествена академия. Благодарение на мотивираната им работа, а често им се налагаше да излизат извън зоната си на комфорт, успяхме да направим много добри предложения, някои от които видяха „бял свят“. Но най-големият успех бе, че няколко студенти започнаха работа в столична община. Това е и една от целите на фестивала – да има развитие за младите. И да, работим в насока превръщане на фестивала в разпознаваем такъв в София и България, че и чужбина, който да свърже талантливи младежи с бизнеса и да им предостави възможност за професионална реализация.

- Фестивалът е особено добре интегриран и в социалните мрежи, според вас какво е мястото на дигиталния свят в рекламата днес, водещо ли е това поле или все още се развива?

- Благодаря Ви! По последни проучвания (от февруари 2019) в САЩ дигиталната реклама е задминала традиционната (телевизия, радио, преса и външна). Това само по себе си говори достатъчно. Западна и северна Европа показват същите резултати, докато централна и източна не. Тук все още не сме станали свидетели на подобна промяна, но и това е въпрос на време. Все повече марктолозите залагат на микс от дигитални канали за сметка на традиционните. Това е породено от редица фактори, като освен цената, вече се обръща особено внимание и на характеристиките на аудиторията. Както може да се досетите, младите не са особено запалени по телевизия, радио и преса. Ако искаме да ги достигнем, задължително трябва да заложим на дигитална реклама. А сегашните млади са и бъдещите потребители с по-голям житейски опит.

- Основен акцент във фестивала е създаването на качествена маркетингова комуникация от студенти и ученици. Общо погледнато според вас достатъчно креативни ли са компаниите в тази сфера?

- Както всичко в света и това е относително. Според ресурсите на компанията ще наблюдаваме повече или по-малко креативни идеи, които се превръщат в реалност. Фестивалът предлага още една гледна точка – тази на младите. Това е изключително полезно за компаниите, които таргетират тази аудитория. Освен разговорите с младите, мениджърите на компаниите, които участват във фестивала имат възможността да проследят целия процес по създаването на комуникацията и така още по-добре да вникнат в психиката им.

- А отделят ли се днес достатъчно средства за реклама и маркетингова комуникация?

-Това е въпрос, който трябва да зададем на компаниите, но не очаквам адекватен отговор, тъй като най-вероятно е фирмена тайна. Като цяло всеки продукт или услуга се нуждаят от комуникиране. Отделен въпрос е кой, как и т.н. ще се наеме. Абсолютно правило е ако нямаме необходимия финансов и човешки ресурс, да заложим на специалисти и канали, които са ни по джоба. Немалко собственици на малки бизнеси дори сами се заемат с това и немалко от тях успяват.

- Какво според вас е бъдещето на рекламата, как ще се промени сферата?

- Още по-профилирани рекламни съобщения и дигитални канали, разбира се. Рекламната сфера винаги е била турбулентна. С увеличаването на каналите за разпростиране на рекламна комуникация, увеличаване на силата на потребителите е логично да бъдем още по-гъвкави, ако искаме да успеем. Онлайн комуникацията дава възможност на все повече неспециалисти, които са мотивирани да успеят, да работят чрез дигиталните канали и да привлекат целевите си аудитории и в резултат да спечелят.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл