Фалира един от големите туроператори в страната (обзор)

„Астрал Холидейз Интернешънъл” беше сред големите имена в туроператорския бизнес през последните над 20 г. и се рекламираше на специализираните изложения у нас.

„Астрал Холидейз” представляваше „Томас Кук” у нас

Фирмата е предплатила ваканциите на почиващите в момента туристи, останалите ще си търсят парите от застрахователя

Дължи пари на хотели по морето

Процедура по обявяване в несъстоятелност стартира българският представител на международния туроператор „Томас Кук” - „Астрал Холидейз Интернешънъл”. Освен че през последните години беше партньор на „Томас Кук” у нас, компанията от близо 24 години предлагаше ваканции в чужбина на родни туристи.

Фалитът няма да засегне по никакъв начин почиващите в момента зад граница клиенти на компанията, стана ясно от информация, публикувана на сайта на „Астрал”. Почивките им са изцяло платени, поради което няма опасност от проблеми с полети, настаняване в хотели и ползване на други туристически услуги, обясниха от банкрутиралия туроператор. Клиентите, които вече имат издаден от компанията самолетен билет с редовна или нискотарифна авиолиния също ще могат да осъществят пътуванията си, тъй като те вече са предплатени от туроператора.

От „Астрал” обаче допълниха, че туристите, чиито пътувания ще се осъществят след 7 октомври и са предплатени ще бъдат уведомени за фалита от представители на компанията. Повечето ще трябва да потърсят платените за ваканцията си суми от застрахователно дружество „Уника”. Именно от него „Астрал Холидейз Интернешънъл” има застраховка „Професионална отговорност” на стойност 700 хил. лв.

За затрудненото финансово положение на „Астрал Холидейз” сред бранша се говори от няколко години. От сектора са категорични, че причината за фалита е комплексна и не се дължи изцяло на банкрута на „Томас Кук”. Освен на клиенти компанията дължи пари и на хотели по морето, основно в Слънчев бряг, обясниха представители на бранша, пожелали да останат анонимни. Това е вторият голям удар за хотелиерите в края на сезона, след фалита на „Томас Кук”, който им нанесе значително по-големи щети.

 

Изплащат сумите до дни

Връщат близо 350 хил. лв. на 200 клиенти на дружеството

Клиентите на фалиралия туроператор „Астрал Холидейз Интернешънъл” ще получат парите си до дни. С предимство ще връщат сумите на тези, чиято ваканция е трябвало да започне още през тази седмица. Това са се разбрали шефът на банкрутиралата фирма Христо Гълбачев и главният изпълнителен директор на застрахователя „Уника” Николай Генчев. По закон максималният срок за връщане на парите е 15 дни.

Клиентите ще получат дължимите им суми до стотинка, тъй като претенциите на останалите без платени резервации близо 200 души са общо за около 350 хил. лв., или средно по 1750 лв. на човек. Покритието на полицата е двойно по-голямо, обясни Гълбачев. Той отказа да посочи причините за фалита с довода, че в момента е по-важно да се защитят интересите на клиентите. Близо 100 души, наети в „Астрал”, остават без работа.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес