Фокус за всякакви претенции

Новият модел е по-просторен и по-лек

Сега името Focus му приляга повече от всякога. В четвъртата си генерация моделът е истински технически фокус и масово предизвиква одобрително удивление след първите разпространени снимки и данни през тази седмица. Промяната е в сравнение с досегашния Focus е смела и мащабна. Всичко е абсолютно ново в сравнение с третото поколение, което е един много добър автомобил. Новият модел обаче е като нежна революция - подобна на тази, която извърши първият Focus, представен преди 20 години като наследник на Escort. Оттогава са продадени 16 милиона екземпляра, от които 7 милиона на европейския пазар.

FORD 2018 FOCUS VIGNALE

Потребителите на Стария континент са най-разглезени и претенциозни, затова новият Focus е достатъчно добър, за да задоволи високите им очаквания. Дизайнът е изцяло фокусиран върху човека, съчетавайки емоционалното оформление с практичността. Автомобилът е създаден да радва собственика си и да предизвиква позитивни емоции у него при всяко взаимодействие. Силуетът е издължен и спортен, като осигурява повече пространство за пътниците. Изтеглянето на пътническата кабина назад придава атлетична, динамична стойка и усещане за компактност.

ampnet_photo_20180412_147052

Инженерите са оформили каросерията така, че Focus постига водеща в своя клас аеродинамична ефективност. Предницата излъчва самоувереност и лесно се запомня с характерната за Ford решетка и изтеглените максимално встрани тесни фарове с отличителен светлинен LED подпис. Между задните светлини е изписано името на модела, а вратата на багажника е моделирана по начин, който позволява най-удобно отваряне и използване на товарния отсек.

FORD 2018 FOCUS VIGNALE

Ford предлага на клиентите богати възможности за индивидуализиране на Focus и шест различни нива на изпълнение, сред които са Vignale, ST-Line, Active - съответно с акцент върху лукса, спорта и проходимостта. Вътрешното оформление създава спокойна и релаксираща обстановка, за да могат пътниците да се чувстват уютно и комфортно. И тук купувачите имат възможност да избират между престижния лукс на Vignale (с кожа и дърво), спортия дух на ST-Line (материи с червен цвят и карбонов ефект) и авантюристичното излъчване на Active (издръжливи и грапави покрития).

ampnet_photo_20180412_147050

Широка е гамата от предлаганите двигатели, които са познати и доказани в практиката. Водачите трябва да свикнат с това, че резервоарът вече се пълни от лявата страна. Високоефективните мотори имат грижата спирането на бензиностанция да става по-рядко, за което спомагат стандартната старт-стоп система и прецизно настроените трансмисии (6-степенна механична и нова 8-степенна автоматична).

ampnet_photo_20180412_147067

Спечелилият множество награди трицилиндров турбо двигател 1,0 EcoBoost е наличен в нива на мощност 85 к.с., 100 к.с. и 125 к.с. Другият четирицилиндров бензинов турбо агрегат 1,5 EcoBoost генерира 150 или 182 к.с. За първи път Ford прилага система за изключване на един от цилиндрите на трицилиндровия 1,0 EcoBoost двигател, когато не е необходим пълният му ресурс. Така при движение по инерция или с постоянна скорост системата деактивира или активира един от цилиндрите за 14 милисекунди – 20 пъти по-бързо от мигване на окото.

ampnet_photo_20180412_147062

Бензиновите мотори са оборудвани стандартно с филтър за фини частици, а 1,0 EcoBoost е претърпял серия подобрения за още по-ефективна работа. Дизеловата гама се състои от двигатели 1,5 EcoBlue с мощност 95 и 120 к.с. и 2,0 EcoBlue със 150 к.с. Новият 8-степенен автоматик се предлага за бензиновите варианти със 125 и 150 к.с. и за дизеловите със 120 и 150 к.с.

18-3-6kol

Повече място в кабината

Четвъртото поколение Focus е построен върху изцяло нова платформа на Ford, която осигурява повече вътрешно пространство при приблизително същите габарити и по-добра защита при удар. Като цяло конструкцията е олекотена с до 88 кг в зависимост от оборудването. Възможно е инсталирането на хибридни системи или изцяло електрически задвижващ пакет. Настройките на окачването са спортни, но без компромис по отношение на комфорта.

ampnet_photo_20180412_147061

Новият Focus изглежда по-голям, но всъщност на дължина е пораснал само с 1,8 см до 4,37 м, а междуосието е увеличено с 5,3 см. Пътниците на задната седалка имат осезаемо повече място на нивото на краката и раменете. Обемът на багажника на хечбека е 341 л (с 25 л повече), а при сгънати облегалки – 1354 л (с 92 л повече). Товарният капацитет на комбито достига 1650 л, като неговата врата може да се отваря с движение с крака под бронята.

ampnet_photo_20180412_147054

Паркирането е автоматизирано

С отварянето на вратата собствениците на новия Focus ще навлязат в ерата на високите технологии. За безопасността и комфорта на пътуващите работят множество електронни системи.

ampnet_photo_20180412_147053

Адаптивният круиз контрол работи при скорост до 200 км/ч и е подобрен с функциите старт-стоп, разпознаване на ограничителните знаци за скорост и придържане в средата на пътното платно. Адаптивните фарове са допълнени с функция за прогнозно завиване и отчитане на знаците, за да настройват светлинния лъч по най-добрия начин в завоите и да осветяват знаците. Активният асистент за паркиране поема изцяло маневрата при натискане на бутон, като управлява предавките, газта и спирачките.

ampnet_photo_20180412_147059

За първи път Ford предлага Head-Up дисплей в европейски модел, който дава възможност на шофьора да следи важните данни от автомобила при движение, без да сваля поглед от пътя. Друга забележителна новост е асистентът за избягване на препятствия. Това е първата в компактния сегмент технология, която помага на водача да заобиколи спрял или бавно движещ се автомобил, като се избегне евентуален сблъсък. Освен това Focus може да засича хора на или в близост до пътя и автоматично да задейства спирачките при опасност от потенциален удар и липса на реакция от водача. Автомобилът разпознава пешеходци и велосипедисти и в тъмното. При излизане от паркомясто на заден ход системата за следене на мъртвата точка предупреждава при приближаващи коли и също може да активира спирачките. Широкоъгълна камера за заден ход предлага почти 180-градусова видимост на водача.

ampnet_photo_20180412_147057

Чрез познатата технология MyKey собственикът на Focus може да програмира ключа по начин, който не позволява на други водачи да карат прекалено бързо, да изключват системите за безопасност или да се усилва максимално аудиото. Това се прави за безопасност при отстъпване на колата на друг човек.

 

ampnet_photo_20180412_147058

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили