Френски чаровник тръгва из града

Преди две години Citroen посади в автомобилната джунгла един Cactus, който боде очите със своя екстравагантен вид и оригиналната новост за предпазване на каросерията от одрасквания с въздушни капсули. Много бързо френският „кактус“ започна да дава плодове, а не текила (от нея хората получават главоболие и започват да използват за придвижване четирите колела... пардон, крайника). Необикновеният С4 Cactus се пусна успешно като форлойфер по пазарната писта, за да подготви трасето и потребителите за променения дизайн на Citroen и следващите нови модели. Сега се появява първият от тях, най-важният и най-продаваният за марката - С3. Досегашните две генерации бяха абсолютен бестселър, купен от над 3,5 милиона клиенти след лансирането през 2002 г. Третото поколение потвърждава философията на Citroen, която може да бъде синтезирана в едно изречение така: „Всички могат да бъдат стандартни, но ние можем да бъдем различни.“

Откакто преди почти 100 години Андре Ситроен основава едноименната компания, тя винаги е внасяла дързост и красота в движението по пътищата с иновативни, нестандартни, а често и твърде радикални технически и дизайнерски решения. Примерите са много - любимият автомобил на гангстерите през 30-те години на миналия век Traction Avant (с революционното предно предаване и монокок структура), култовото мини 2CV (помним го от знаменитите комедии за полицая от Сен Тропе), „богинята“ DS (лимузината, която в атентат спасява живота на генерал Де Гол и променя индустрията със своето самонивелиращо се хидропневматично окачване). Много е рано да се прогнозира, дали С4 Cactus и бъдещите по-големи или по-малки „кактусчета“ като новия C3 ще се радват на подобна слава (и продажби), но определено има предпоставки това да се случи.

Голямата част от купувачите избират колата по външния вид, а точно той е едно от най-силните качества на Citroen. Всеки от нас, преди да излезе от къщи, хвърля един поглед в огледалото дали изглежда добре, стилно, подходящо за повода и удобно (невинаги се получава) за времето навън. За новия С3 може да се каже, че отговаря на тези изисквания. Отвън изглежда добре, стилно, подходящо за всеки повод и всяко време, а отвътре е удобен и практичен. Разбира се, това важи и за други модели в сегмента на градските автомобили, но Citroen се отличава от тях с ярка идентичност и много силно присъствие. Дългата 3,99 м каросерия е облечена в модерен и пъстър костюм. Купувачът може да конфигурира 36 цветови комбинации с 9 цвята за купето и 3 за покрива и огледалата. В долната част на четирите врати са вградени панелите с т.нар. Air Bumps - въздушни брони или по-скоро въздушни капсули, които предпазват от надраскване, ожулване и деформация при леки удари в задръстване или на паркинга. Който някога е шофирал и паркирал в теснотията на големите френски градове, ще разбере защо точно френски производител прави това нововъведение. Панелите с въздушните капсули се сменят лесно и освен защитна имат и декоративна роля и служат за марковата идентичност на автомобила, тъй като друга компания не ги предлага.

Така или иначе новият С3 е безпогрешно разпознаваем модел от семейството на Citroen. Сравнително равният преден капак, солидната предница с триетажно разпределение на фаровете и много ефектни дневни LED светлини, красивите джанти с най-голям размер в сегмента (до 17 инча), предпазните „вежди“ по арките на калниците и „плуващият“ покрив върху черни А и В колони създават усещане за силна индивидуалност и допълват впечатлението, че този автомобил се откроява от останалите. Яркият външен дизайн донякъде контрастира с изчистеното и пуристично вътрешно оформление, което предразполага към релакс. Седалките изглеждат ретро (което пак е на мода) и са достатъчно комфортни, тъй като са изработени с нова пяна. Мястото е достатъчно, а нестандартните дръжки на вратите, цялостната мебелировка и големият паномарен покрив създават атмосфера, сякаш си у дома. Добрата шумоизолация не допуска в пътническата кабина външни шумове и звука от двигателя, освен ако не работи на високи обороти.

Новият С3 продължава стратегията на С4 Cactus да щади шофьора от излишен стрес и да му предлага наистина необходимото, без нищо излишно. Затова таблото е равно, с малко бутони, прегледни уреди и кокетни цветни акценти. Цялата инфоразвлекателна система се управлява от подобния на таблет 7-инчов цветен тъчскрийн на централната конзола. Електрониката позволява най-високо ниво на свързаност и интеграция на смартфон. На водача помагат най-модерните системи като асистенти за разпознаване на пътните знаци, на умора, на обекти в мъртвата зона на видимост, за предупреждение при напускане на лентата, свързана 3D навигация с гласово управление.

Двигателите са модерни и икономични, работливи и достатъчно мощни да задвижват кола с тегло между 1100 и 1250 кг. Предлагат се три варианта на 3-цилиндровия бензинов мотор 1,2 PureTech - с 68, 82 и 110 конски сили, а дизеловият агрегат 1,6 BlueHDI е в две изпълнения със 75 и 100 конски сили. Няма нужда от по-голяма мощност за градски автомобил като С3, макар че разполага с пет врати, пет места, багажник с обем 300 л и най-голямата жабка в сегмента.

Ти шофираш, колата снима

Никой няма нужда от тази екстра, но всички ще и се зарадват - новият Citroen C3 има вградена до вътрешното огледало широкоъгълна свързана камера с висока резолюция, GPS и памет 16 гигабайта. По всяко време водачът може да я активира с едно кликване и да направи видео или снимки на това, което вижда пред автомобила. Кадрите веднага могат да се споделят в интернет чрез безплатното приложение Connected Cam на Citroen. Така вашите приятели моментално могат да видят задръстването или красивата гледка, на която сте свидетели.

Камерата е полезна и при удар, защото тогава записващата функция се активира автоматично и може да запечата причините за инцидента. В случай на кражба чрез функцията за геолокализация може да се запише позицията на автомобила и той да бъде намерен.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили