Хитлер и аутобаните

Луди глави използват широката и права като стрела магистрала „А555“

Трасето е открито още през 1932 година

В края на 1920-те години тесният, калдъръмен път между съседните градове Кьолн и Бон поставя хората пред истинско изпитание: дупки, безразборно движещи се в различни посоки каруци и автомобили, които безнадеждно задръстват движението в малките населени места между двата града. Още тогава по междуградското шосе в пикови часове минават по 180 превозни средства на час. По онова време то минава за най-натоварената отсечка в Германия. Управите на двата града се опасяват, че положението ще става още по-лошо и решават да построят магистралата, която днес е известна под името “А555”. Така се ражда първата германска автомагистрала, открита официално в края на лятото на 1932 година.

Тогава кмет на Кьолн е Конрад Аденауер, който по-късно става първият канцлер на основаната след Втората световна война Федерална република Германия. На 6 август 1932 година тъкмо Аденауер прерязва лентата на “Трите петици” и кавалкада от автомобили потегля от Кьолн към Бон – града, който 17 години по-късно става и столица на ФРГ.

Навремето магистралата е проектирана за движение със скорост до 120 километра в час, макар че много малко от тогавашните автомобили са можели да се движат толкова бързо. Експертите не пестят комплиментите за това уникално пътно съоръжение. Година по-късно обаче магистралата е “деградирана” по политически причини. Национал-социалистическият режим (на Хитлер – б. р.) я обявява за обикновено междуградско шосе, довършва строежа й и си приписва заслугата за изграждането на първия “райхсаутобан”.

След войната магистралата е повторно открита чак през 1958 година. Тогава получава и сегашния си номер 555, разширена е до три ленти във всяка посока и получава шеговитото прозвище “автомобилна писта за дипломати”, защото свързва Кьолн със столицата Бон, където се намират повечето чуждестранни посолства. “Трите петици” и до днес са известни с това, че луди глави използват широката и права като стрела магистрала за надбягвания помежду си или пък със спидометъра. А555 е не само първата германска магистрала. Тя е и първата в цяла Европа.

(Със съкращения)

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Коментари