Хищникът освирепя след Брекзита

10 2 4 5 6 7 11 12 3 13

Апетитът идва с яденето и при най-стръвния хищник от семейството на Jaguar. Звярът F-Type наточи зъби да отхапе по-голямо парче от пазарната плячка на своя и чужда територия, макар че родината му казва бай-бай на Европейския съюз. Най-продаваният спортен автомобил в Англия преминава с котешка пъргавина през фейслифт и за 2018 г. ще зарадва почитателите си с по-свиреп външен вид, по-добра свързаност и специален вариант с 400 конски сили. След модернизацията гонитбата между двете икони на британското и германското автомобилостроене F-Type и Porsche 911 обещава да стане още по-напрегната. Отдавна англичаните не са разполагали с толкова конкурентен модел като купе и кабриолет, който показва зъби на немския си съперник.

Традицията повелява Jaguar да се движи по ръба на емоциите, да предизвиква вълнение и страст със своята външност, бързина, звук и поведение на пътя. Никога досега F-Type не е разполагал с толкова богата гама от 28 версии - от изчистения вариант със задно предаване и най-ниската моторизация от 340 конски сили до екстремния F-Type SVR със задвижване на четирите колела, 575 конски сили и максимална скорост 320 км/ч. По случай фейслифта се появява и един специален вариант - F-Type 400 Sport, който ще се продава в цял свят, но в продължение само на една година. При него мощността на 3,0-литровия бензинов двигател V6 с компресор суперчарджър е вдигната до 400 конски сили. Паралелно с качването на ресурса е оптимизирана ходовата част, добавени са спирачна уредба Super Performance, система за програмируема динамика и 20-инчови джанти с уникално покритие в тъмносив сатенен цвят.

Като цяло дизайнерите са пипали предпазливо по изваяния силует на двуместния Jaguar. Промените не са радикални и се забелязват най-вече в предната част. Нови са LED фаровете (с дневни светлини във формата на J и задни светлини с по-тъмни лещи) и бронята, като тя е оформена по различен начин за различните моторизации и оборудвания. Купувачите могат да избират между пет варианта на купе и кабриолет. При първите два мощността на 3,0-литровия двигател е 340 или 380 конски сили, а при F-Type 400 Sport се качва до 400 конски сили. По-голям 5,0-литров мотор V8 се използва при още по-наточените изпълнения F-Type R (550 конски сили) и F-Type SVR (575 конски сили).

Но да се върнем към фаровете, защото те са една от забележителните новости в модела. Те са свързани със сензорите в автомобила и интелигентно превключват между четири режима на шофиране, които са дефинирани като „Град“, „Провинция“, „Магистрала“ и „Лошо време“. В града при скорост до 48 км/ч се използват широкоъгълни къси светлини, които помагат на водача да вижда по-лесно пешеходци и странични улици в застроени райони. Ако вали, фаровете светят в режим „Лошо време“. При скорост над 48 км/ч се активира режимът „Провинция“ и дългите светлини са концентрирани напред за по-голяма видимост на дълга дистанция. Когато стрелката на скоростомера премине 90 км/ч, се задейства режимът „Магистрала“ за още по-далечна видимост пред автомобила.

В спортно-елегантния кокпит веднага се набиват в очи новите издължени седалки с олекотена конструкция. С ергономичната си форма те предлагат върхов комфорт и създават чувство за стабилност. Рамките на седалките са изработени от излята под налягане магнезиева сплав, затова са чувствително по-леки, ергономични и здрави. Увеличен е с 5 см диапазонът за местене на облегалката назад и така водачът може да седи по-ниско и да се радва на повече място за краката. Купувачът може да се поглези със система от охлаждащи елементи и вентилатори, които осигуряват прохладен въздух равномерно по повърхността на седалката в горещите дни.

Шофьорът не само ще се чувства по-комфортно на мястото си, но и по-лесно ще работи с електрониката на автомобила благодарение на новата инфо-развлекателна система TouchPro. Тя е последен писък на технологиите, разполага с мощен четириядрен процесор, високоскоростно дисково устройство SSD с 60 гигабайта и много бърза мрежа Ethernet. С отлично качество на графиката изпъква 8-инчовият капацитивен тъчскрийн на централната конзола, чийто начален екран може да се персонализира от водача. Достъпът до данните на високоскоростното дисково устройство е по-бърз, отколкото на обикновен твърд диск, което веднага личи в графиката. Приближаването и отдалечаването на карти е невероятно лесно с движения с пръсти подобно на смартфон или таблет.

Световноизвестната британска компания Meridian е разработила две аудиосистеми специално за F-Type - стандартната е с 10 тонколони, а опционалната е със съраунд звук и 12 тонколони. На дисковото устройство са заделени 10 гигабайта за съхранение на медийните файлове на потребителя, който бързо ще си състави плейлисти и ще намира любимите песни чрез различните интелигентни функции на системата.

Видеозапис на бързите обиколки

Колко големи са възможностите за свързване на обновения F-Type личи от новоразработеното съвместно с производителя на видеокамери GoPro приложение ReRun за мобилни устройства с операционна система iOs. Камера GoPro Hero4 или Hero5 се закрепва лесно пред челното стъкло върху капака. Смартфонът се свързва с USB с автомобила и безжично с камерата. И тогава параметри като скорост, предавки, позиция на педала на газта, центробежни сили прецизно се записват върху кадрите от видеокамерата с изключителна точност, тъй като се копират от софтуера на автомобила. След това видеото бързо може да се обработи, свали или сподели в социалните мрежи. И всеки собственик на F-Type да се изфука с бърза обиколка.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили