Холи Бери: Спечелих войната с папараците

Новият ми филм е суров, първичен и интуитивен

Носителката на „Оскар“ и една от най-атрактивните жени в Холивуд Холи Бери си направи собствена продуцентска компания и я кръсти „606 films“. Новият филм на актрисата се нарича „Отвличане“ и представлява екшън, наситен със съспенс, и режисиран от испанския визионер Луис Пиерто. Сюжетът ни запознава с една разведена майка, която няма да се спре пред нищо докато не успее да спаси сина си от двойка похитители, които са го отвлекли докато си е играл в парка в привидна безопасност. Филмът има амбицията да комбинира стилистични и визуални влияния от класиката „Дуел“ на Спилбърг и „Твърде лично“ с Лиъм Нийсън.

Холи Бери изглежда фантастично в кадрите на „Отвличане“ и извън тях. Тя навърши 51 години в средата на август и продължава да бъде в прекрасна физическа форма и да излъчва сексуално електричество.

-Изглежда сте силно привлечена от напрегнатите и емоционално наситени роли. Новият Ви филм „Отвличане“ е ярко доказателство за това. Лесно ли приехте да участвате в тази продукция?

-Да, обожавам подобни роли и филми. А сценарият на „Отвличане“ ми се стори толкова суров, първичен и интуитивен. Когато го прочетох, веднага се асоциирах с главната героиня. Като майка успях много лесно да стъпя в обувките на персонажа, да се поставя на нейно място, да проникна в съзнанието и психологическия пейзаж на образа. Да отвлекат детето ти – това трябва да е най-лошото и страшно нещо за една майка. Текстът ме накара да се замисля дълбоко и за собствената си роля на родител. От какво съм направена, каква е моята майчинска природа, как аз бих действала в подобна крайно травмираща и стресова ситуация? Тези въпроси ме заинтригуваха и си помислих, че един такъв филм може да резонира сред широк кръг от хора, да привлече публика, да ангажира емоционално и интелектуално всеки родител. Смятам, че „Отвличане“ може да ги накара да се замислят. В същото време филмът има щастлив край, нашето момиче спасява положението и в крайна сметка екранното преживяване няма да е травматично като в някоя наистина отчайваща драма за обречени добри хора. Зрителите ще имат възможността да съпреживеят триумфа на главната героиня, да изпитат катарзис заедно с нея. Красотата на филма, според мен, се съдържа в начина, по който тя триумфира на финала. Интересен ми беше процесът на трансформация на тази обикновена, средностатистическа жена в героиня.

-Вашата филмова компания „606 films“ е кръстена на името на новия закон, който налага по-строги мерки срещу папараци, които фотографират деца на публични фигури. След дълги години на тормоз от тяхна страна Вие решихте да предприемете истински политически мерки и победихте. Това не е ли също един майчински триумф като във филма, но в реалния живот? Джордж Клуни и жена му Амал сега се опитват да издействат забрана срещу папараците в Италия, които се катерят по оградата на дома им, за да снимат техните близнаци. Какво мислите за това?

-Това е страшно, веднага успях да се поставя на мястото на Клуни, когато прочетох. На мен всички ми казваха, че нямам шанс да променя закона, но вече нямах никакво желание да толерирам терора на папараците. Бях опитала да оправя проблема по други начини. Опитах да се разбера с папараците цивилизовано, звънях на всички такива списания и пробвах с разговор. После се разгневих и започнах да им крещя, да им покажа колко много ме наранява тяхното упорство да снимат децата ми, но и това не помогна. И затова реших да се опитам направо да променя закона.

-Как се разви кампанията за нови мерки срещу папараците?

-Мислех да замина за Франция, където има по-строги мерки срещу снимането на деца от Калифорния, но бързо разбрах, че това не е опция. В крайна сметка реших да направя това, което всички ми казваха, че не може да бъде направено. Загубата не беше вариант за мен на този етап. Бях решена да говоря с всеки законодател и лобист. Аргументирах поцизията си на всички, от които зависеше и не приемах „не“ за отговор. И накрая сената прие закон, който рапорежда много по-строги наказания за папараци, които снимат деца на публични личности. И това се случи в Калифорния – щатът с може би най-много известни хора, които са редовна мишена на ловците на сензации. Бях в ролята на майка без полезен ход, нямах опции и трябваше да действам радикално. Волята да свършиш това е от изключително значение. И си струваше. Не може да си представите колко години и пари ми костваше борбата с папараците. Сега децата ми живеят нормален живот. Законът AB606 върна нормалността в тяхното детство.

-Толкова ли беше зле преди?

-Дъщеря ми се страхуваше да напусне къщата, за да се разходи по улицата. Излизаше с палтото през глава. Изпитваше травматичен стрес. Понякога плачеше и ме питаше дали тези хора няма да ме убият или да убият нея. Беше ужасяващо. Тя винаги е било много чувствително и емоционално хлапе, а нахалството на папараците засили тези състояния. Не желаеше да ходи на подготвително училище и не се справяше добре с уроците. Просто нямаше нормален живот. Затова съм сигурна, че промяната на закона си струваше всяка капка енергия, която изразходвах.

-„Отвличане“ е първата продукция, която правите с вашата компания. Разкажете малко повече за това бизнес начинание?

-Да, ние кръстихме продуцентската компания на името на закона като символ на майчинската сила и свидетелство, че волята и решителността наистина могат да доведат до желания резултат. Важното е да не се предаваш. Стори ми се много подходящо, че първата продукция на компанията ни е именно по темата за силната и решена на всичко майка, която никога не се предава и накрая печели. Това е посланието на бизнеса ни. Ние искаме да разказваме истории, където жените са богати и нюансирани човешки същества. Истории от жени за жени. Мисията ни е да представим женската гледна точка. Такъв ще бъде хоризонтът на развитие на продуцентската ни къща.

-Имате ли някакви конкретни проекти в развитие?

-Работим по няколко заглавия. Едното ще бъде с Кевин Харт и в партньорство с „Юнивърсъл“. Разработваме и телевизионен сериал и един сериозен трилър за възрастни.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Интервюта