Шефът на ДП ”Пристанищна инфраструктура”: Започваме да строим яхтени марини във Варна и Бургас

До 2-3 години Варна и Бургас ще имат големи яхтени марини за 500-1000 лодки. Започваме едновременно да строим и в двата морски града по един понтон, дълъг 200-300 м, след като се напълни с яхти, следващата година продължаваме с втори понтон. Това съобщи генералният директор на ДП „Пристанищна инфраструктура” Ангел Забуртов, който участва в първото издание на националния форум „Ветроходство в Черно море” във Варна. Според него инвестицията според големината на понтоните е от няколстотин хиляди до 1 млн.лева и средствата ще бъдат осигурени от „Пристанищна инфраструктура”. „ Някои яхти отиват в други пристанища да домуват само и само собствениците им да не плащат в България. Още Буров е казал, че докато българинът не се научи да си плаща, а гледа да минава тънко, България няма да се оправи. Българинът не иска да плаща за паркомясто, за синя зона, за стоянка на яхтата си”, коментира още Забуртов.

Големите лодки избягаха в чужбина, защото богатите хора не обичат да ги сочат с пръст. Проверките за произхода на парите трябва да са ежедневна работа на данъчните, а не целенасочени и шумни акции, припомни за една кампания преди години Лъчезар Братоев, председател на Българската асоциация на яхтени пристанища, който се занимава и с търговия на яхти. Според него българският флаг е най-удобен, като единственият проблем е, че всяка година лодките трябва да се проверяват, а е невъзможно, ако лодката е в Нова Зенландия например, да се командирова инспектор на ДА”Морска администрация” с тази цел. Яхтеният бизнес има бъдеще в България, смята Братоев. Той даде пример с фирмата си, която е продала 6 нови „Баварии „ от есента до сега-на българи,pумънци и на руснак. Целта е да накараме хората да се обърнат към морето, а не към калето, коментира браншовикът.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България