Руска компания е създала бърз тест за коронавирус с 94% точност

Нана Гладуиш дари 300 предпазни маски на онкоболницата в Благоевград

Рекорден брой заразени с коронавирус в Русия за денонощие

Нивото на радиация в района на Чернобил се покачи след пожар

Масов бой в ромската махала на Благоевград, двама в болница

Разследват палеж на бали слама в двор на земеделски производител

50-годишна история Рецитаторски конкурс за унгарска и българска литература превключва онлайн Изпълнителите ще си поделят 8 500 лв. награден фонд

Бургазлия раздава юмруци на автомобил

Крадат буркани с мед и хидроизолация

Прокуратурата пита АМ „Митници“ за количествата спирт в данъчните складове

Офталмолог: Пациентите с лещи са най-предпазени от коронавируса

Спецакция в пловдивското село Трилистник, пристигна Иван Гешев

Женкарят Вито Шнабел сложи в колекцията си и Ирина Шейк 33-годишният галерист обича зрели дами

Русия започва клинични изпитания на две лекарства срещу коронавируса

Скъп козунак, но с български яйца за Великден Ракията е един от най-търсените продукти в малките квартални магазини, а това вдига цената й

10 хил. лв. глоба за музика от радиото Контролът ще се осъществява от общините

Глоби до 10 хил. лв. ще могат да налагат общините на магазини, заведения и хотели, които пускат музика без да са платили авторски права за нея. При проверки търговските обекти трябва да предоставят договорите си с организациите за управление на права, които им дават право да ползват музикални произведения.

Това са част от промените в Закона за авторското право и сродните му права, които в четвъртък приеха депутатите, заявиха от организацията за управление на авторски права Музикаутор. До промените се стигна след близо 2-годишното забавяне на държавата да внедри европейската директива за авторските права. Заради закъснението България беше застрашена от санкция от Брюксел в размер на 19 хил. евро на ден.

Със закона се въвеждат и строги правила на дейността на фирмите, които предлагат лиценз за музика с ограничен репертоар за озвучаване на търговски обекти. Тези компании, които са на българския пазар от години, сега излизат на светло. Те трябва да се регистрират в Министерството на културата, да предоставят пълна информация за репертоара си, както и цените, на които продават услугата. Важно е ползвателите, които имат договор с такова дружество, да използват само ограничения репертоар, който им е предоставен. В противен случай ги очакват санкции от 2 хил. до 20 хил. лв. Такива глоби ще бъдат налагани, и ако в обектите се пуска телевизия, радио и музика от различни музикални платформи, защото те се представляват само от организациите за колективно управление на права – Музикаутор и Профон, които предлагат почти целия световен репертоар за България.

Собствениците на зали вече ще носят солидарна отговорност за авторските права заедно с организаторите на концерти. За да наемат зала, промоутърите трябва да имат лицензионен договор за изпълняваната на концерта музика. Това се отнася и за клубове и заведения, в които редовно се организират концерти.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.