10 милиона лева за реклама на туристически райони

„Труд” и ведомството организират поредица от кръгли маси за спа индустрията

Със средствата ще се учат организациите за управление как да се промотират успешно, съобщи министър Николина Ангелкова

Министърът на туризма Николина Ангелкова взе участие в кръгла маса в Стара Загора, на която бяха обсъдени възможностите за промотиране и реклама на спа, балнео и уелнес туризма ни зад граница, както и новите 7 спа маршрута, изготвени от експерти на ведомството, представители на бизнеса, научните среди и местните власти. Поредицата от дискусии се организира съвместно от Министерство на туризма и вестник „Труд”.

За 10 милиона лева ще могат да кандидатстват през следващите години организациите за управление на туристическите дестинации. Само преди няколко дни Министерство на туризма е одобрено за проект за финансиране на организациите, чиято първа фаза е на стойност 5 млн. лв., обясни ресорният министър Николина Ангелкова в Стара Загора. Втората фаза на проекта ще е за още 5 милиона лева. Към момента са учредени едва три организации, които могат да се възползват от тези средства, обясни министърът. Това са организациите за управление на туристическите райони „Северно Черноморие”, „Южно Черноморие” и „Родопи”. Пред финализиране и създаването на район „Рила-Пирин”. Община Стара Загора трябва да стане част от организацията за управление на туристически район „Тракия”, който е със седалище в Пловдив. Колкото по-бързо се случи това, толкова по-бързо общините, които влязат в този район ще могат да участват за финансиране по проекта, обясни министър Ангелкова. За да се създаде подобна организация, в нея трябва да участват минимум 3 общини, но е добре да са повече, за да могат заедно да рекламират туристическия си продукт, обясни министърът. Със средствата организациите на туристическите райони ще могат да се научат на успешни начини за промотиране на дестинацията им, да създадат свое лого, слоган, интернет сайт. Освен това ще могат да кандидатстват и за средства за офис на организацията. Назначен експерт пък ще им помага да се рекламират по-успешно на място. Целта е организациите за управление на туризма да са научат да се промотират заедно, като направят по-разпознаваеми туристическите си продукти и забележителности зад граница.

На 9 май се проведе работна среща в Пловдив за учредяването на организацията за управление на туристически район „Тракия”, обясни заместник - кметът на Стара Загора Красимира Чахова. В нея от страна на община Стара Загора са взели участие представители на местната власт и на Сдружението на хотелиерите и ресторантьорите в града. А учредяването на организацията е на финалната права, обясни Чахова.

 

Цветина Иванова от Българския съюз по балнеология и спа туризъм:

Чакаме промяната в сектора от 2006 година

От името на Българския съюз по балнеология и спа искам да благодаря на Министерство на туризма и на „Труд” за инициативата да изготви тези 7 спа маршрута, които да се промотират зад граница. Наши членове са най-големите 4 и 5-звездни спа, балнео и уелнес комплекси в страната и ние, както и целият сектор чакаме подобна инициатива дълго. През 2006 г., когато на международната туристическа борса в Лондон заявихме, че ще развиваме спа туризъм в България, ни гледаха с насмешка и недоумение. Това вече не е така, а благодарение на Министерство на туризма имаме своите балнео и спа дестинации. И сме представени като целогодишна дестинация в материалите за национална реклама. Както казваше нашият покоен председател Стефан Шарлопов - „Ние ще успеем на принципа на китайската капка - с търпение и упоритост, а не със сила”. И ето, че заедно успяхме. Г-н Шарлопов бе известен и с умението си да изгражда екипи и Министерство на туризма може да разчита на нас, както и ние досега сме разчитали на него.

 

Красимира Чахова, зам.-кмет на Стара Загора:

България става целогодишна туристическа дестинация

Учредява се туристически район „Тракия”

admin-ajax-2„Благодаря лично на министъра на туризма Николина Ангелкова за личната й ангажираност за популяризирането на спа дестинациите в страната. Държавата, съвместно с усилията на Министерството на туризма, на местните власти и на браншовите организации, ще превърнем България в целогодишна туристическа дестинация”, каза ресорният зам.-кмет на Община Стара Загора Красимира Чахова по време на обществено обсъждане на балнео и спа дестинациите в страната, което се проведе в Стара Загора с участието на министър Николина Ангелкова.

Красимира Чахова добави, че е проведено събрание в Пловдив за учредяване на туристически район „Тракия”. На него са присъствали седем общини, сред които и Стара Загора. Тя е представена още от Сдружението на хотелиерите и ресторантьорите. Документите са внесени за одобрение в Министерство на туризма.

Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” одобри бюджет от 5 млн. лв. за дейности, подпомагащи малките и средни предприятия в туризма. Учредените рганизации за управление на туристическите райони ще могат да се възползват от средствата.

 

Води и рози за царе и императори привлича гости в Средногорието

Спа от неолита ни прославя зад граница

„Спа от неолита” е проектното маркетингово название, с което ще се рекламира зад граница Югоизточният спа и балнео маршрут, който включва Старозагорски минерални бани, Баня Кортен, Сливенски минерални бани и Хасковски минерални бани.

Според директора на Регионалния исторически музей Петър Калчев идеята е добра, тъй като в повечето селища, в които може да се развива спа и балнео туризъм в региона. Минералната вода край тях се е ползвала още от неолита, независимо дали само като източник или по начина, по който го правим сега, подчерта Калчев.

Той каза, че е нужна социализация и инфраструктура до обектите на културното наследство в региона, за което държавата трябва да задели средства, за да се изгради цялостен туристически продукт.

Представител на община Хисаря пък предложи името „Води и рози за царе”, на Средногорския спа маршрут, който включва и Хисаря, Баня /Панагюрска баня и Бъта баня/, Стрелча, Красново, Карловски минерални бани, Павел Баня и селата Ягода и Овощник, да бъде допълнен с „и императори”. Защото голяма част от градовете и курортите в региона датират именно от Римско време, създадени са от императори и това би допринесло за допълнително разпознаване на дестинацията и успешното й позициониране на международния пазар, обясни представителят на община Хисаря.

Според зам.-кмета на община Павел Баня Йордана Енева пък маркетинговото име на спа маршрута може да бъде и „Подбалкански”, тъй като подбалканските шосеен и магистрален път вече дават допълнителна асоциация за региона и неговото местоположение.

 

В града на липите ще строят монумент, който да показва, че са на пъпа на света

Подариха на министъра тениска с центъра на Вселената

Чакат паметника да донесе нови приходи в града

Тениска, която изобразява бъдещия паметник „Стара Загора - центърът на Вселената”, подари общинският съветник от града на липите Пламен Русев на министъра на туризма Николина Ангелкова. Общинският съвет на Стара Загора вече прие идеята за построяването на паметника. Надяваме се той да донесе нови приходи в града и да бъде още един мотор за развитието на туризма, обясни Русев. Той помоли министър Ангелкова да се превърне в посланик на идеята за поставяне на монумента и да я подкрепи.

Подкрепям инициативата и ви поздравявам за нея, заяви Ангелкова, която прие тениската с усмивка. Това е начинът да се привлече интересът към дадено място, затова Министерство на туризма ще популяризира идеята и ще положим всички усилия да я подкрепим и надградим, каза министърът.

 

Обществени обсъждания

Финализират маршрутите през есента

През есента ще приключат обществените обсъждания на новите 7 спа маршрути, изготвени от експерти от сектора, представители на Министерство на туризма, на научните среди и местните власти. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова в Стара Загора. В града под липите бяха представени 7-те дестинации и бяха обсъдени възможностите им за реклама зад граница. С промотирането им се надяваме да удължим крилата на туристическия сезон, да доведем повече туристи в общините и да направим страната ни още по-разпознаваема, обясни Ангелкова. Маршрутите са изработени от близо 30 експерти, като са отчетени мненията и информацията, предоставена от 50 български общини, обясни главният директор на Главна дирекция „Туристическа политика” в Министерство на туризма Лиляна Арсова. При рекламата им ще бъдат направени препратки към културно-историческите и винено-кулинарните маршрути, за да могат бъдещите гости да получат по-ясна представа за родните дестинации, обясни Арсова.

Спа маршрутите ще бъдат промотирани със средства в бюджета за национална туристическа реклама за 2019-та година, обясни министърът на туризма Николина Ангелкова. Ще бъдат изготвени и интерактивни карти, които да показват богатството ни на минерални извори и това за какви заболявания и профилактики са полезни те. Министър Ангелкова поздрави община Стара Загора за инициативите и усилията й да промотира сектора. Само за първите 3 месеца на годината в общината са реализирани 3 млн. лв. от нощувки, като ръстът спрямо същия период на 2017 г. е 2 процента, обясни Ангелкова. Тя отбеляза, че увеличението в броя на приходите и туристите в общината е трайно, а тенденцията на възход е постоянна за последните 3 години.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България