МВР отложи предвиденото за утре тестване на сирените

Австралия тества ваксина срещу туберкулоза за борба с коронавируса

Безплатни колички и маски за пенсионерите в бургаските хипермаркети

Нови актове за разходки на открито във Варна Изписаха трима излекувани от COVID-19

5 са новите случаи на коронавирус у нас

Италиански микробиолог: Болните от COVID-19 с леки симптоми трябва да бъдат изолирани в специални центрове

Нова заповед: На обществени места задължително с маска

Удължиха забраната за полети от Китай, Южна Корея, Иран, Италия и Испания

Препоръчват цистерни с вода на полето за лична хигиена

Шеът на испанския кризисен щаб – с коронавирус

Теменужка Петкова: Към момента енергийният сектор е стабилен

Фирма за ученически униформи дари маски за детската хирургия в МБАЛ „Св. Анна“

Китай пусна комикс „Махай се, COVID-19!“ Вирусът мрази чистия въздух и се плаши от лекарите

Община Каолиново превежда 10 000 лв. на МБАЛ-Шумен

VIVACOM и United Group даряват 900 000 лв. на Министерството на здравеопазването

1000 лв. глоба за каране в аварийна лента на магистралата Налагат наказания за шофиране след употреба, а не под въздействие на наркотици

Шофирането в аварийната лента на магистрала да се наказва с 1000 лева глоба и 3 месеца отнемане на книжката. Санкцията се приравнява към тази, която в момента се налага на водач, който кара в насрещното платно на аутобана. Това е една от идеите за промени в Закона за движение по пътищата (ЗДвП), приети по принцип от депутатите в Транспортната комисия на последното им заседание преди лятната ваканция. Вчера обаче тази поправка, предложена от БСП, не бе включена в общия законопроект, депозиран от шефа на комисията Халил Летифов. Най-вероятно тя ще влезе допълнително преди гласуванията през септември.

В момента няма санкция за шофиране в аварийната лента, а глобата е 20 лв. като за общо нарушение. Ако е създадена опасност от катастрофа – глобата е от 20 до 100 лв.

Депутатите приеха също предложение на Обединените патриоти, което забранява на водачите да карат „след употреба на наркотични вещества”. В действащия в момента ЗДвП текстът е „под въздействие”. Ако поправката се приеме, шофьори ще бъдат наказвани и ако наркотестовете на КАТ засекат употреба на дрога от предишни дни. Това обаче важи само за налаганите санкции по ЗДвП – парична глоба, отнемане на книжка, дерегистрация на автомобила, рязане на точки и др. В Наказателния кодекс (чл. 343б, ал.3) текстът за дрогираните зад волана е „след употреба на наркотични вещества и техни аналози”. Тоест – и сега, ако при проби на кръв, слюнка или урина се открие дрога, шофирането е престъпление, което е наказва със затвор от 1 до 3 г.

Комисията се съгласи също да бъде изравнен статута за предимство на автобусите и тролеите от градските линии с този на релсовите превозни средства – трамваите. Прието бе и предложението неправилно паркиралите автомобили, на които са поставени скоби, да бъдат принудително вдигани с „паяк” след 19.00 ч, когато изтича времето за синя или зелена зона. Депутатите обаче бяха против гражданите, които нямат у себе си 30 лева, за да платят за махането на скобата, да получат фиш на КАТ и да си заминат с колата, вместо да ходят да си я освобождават от наказателен паркинг.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Поредната глупост, за изпреварването съм съгласен, но ако колата ти влезе в авариен режим и можеш да дигнеш до 60??? Нали за тива е аварийна лента. Джигитите пак ще си летят през нея а човек на който му е прилошало и е спрял за минута ще отнесе глобата.

    1. Защо ще шофирате в аварийна лента ако ви р прилошало?

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.