На 20 февруари 2019 да почерпят

Кирил Домусчиев купил Нова телевизия Това съобщи сайтът Топновини, позовавайки се на неофициална информация

Унгария с нова кампания срещу миграцията Акцията е под мотото „Вие също имате правото да знаете какво ви готви Брюксел!”

Карл Лагерфелд починал от рак на панкреаса Модният свят скърби за легендарния дизайнер

„Фейсбук“ и „Туитър“ срещу изборните измами в Европа

Лавина затрупа скиори в Швейцария

Правят аутопсия на Шабан Шаулич Има неяснота около смъртта му

Парламентът пред политически колапс От БСП искат рестарт с ново Народно събрание

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 20 февруари 2019

Икономът на Ким пратен във Виетнам Подготвя срещата САЩ-КНДР

Четирима ранени при нападение с нож в Марсилия

Над 700 аптеки в страната няма да работят утре в знак на протест

Затварят за ремонт улица „6-и септември“

Двама кредитори искат фалит на „Евроманган“ Работници настояват за прекратяване на концесията на неработещата мина

Пишат нов вариант на „бонус-малус“ Шефът на КФН Карина Караиванова отива в ЕБВР

110 хил. евро ще струват прегледът и ремонтът на „Радецки“ в Сърбия

110 хил. евро  е прогнозната сума за прегледа и ремонта на кораба „Радецки“. Това каза министърът на културата Боил Банов в отговор на депутатски въпрос по време на парламентарния контрол.

Параход-музей „Радецки“ е филиал на Националния исторически музей и е закотвен за постоянно на специално пригоден за него пристан.

Министърът обясни, че е необходим преглед на подводната част на кораба, за да се установи годността на обшивката. „В изпълнение на тези изисквания и за получаване на разрешение за извършване на плавания по река Дунав, след 11 април 2018 г. от страна на Националния исторически музей е проучена възможността плановият преглед и ремонтът на кораба да бъдат извършени от корабостроителницата в град Русе, която обаче се оказа затворена и не работи“, посочи Банов.

Поискана е оферта от корабостроителницата във Варна, но там са отказали с мотива, че корабът „Радецки“ е речен. По тази причина ремонтът на „Радецки“ трябва да бъде извършен в друга държава. За целта през 2018 г- ръководителят на филилал „Радецки“, установява контакт с корабостроителница в Сърбия, до която корабът може да стигне на собствен ход.

„На база на корабната ведомост е предоставена оферта за ремонт. Прогнозната сума за ремонта и прегледа възлизат на приблизително 110 хил. евро, към момента се проучват всички процедури, технически изисквания и параметри за законовото извършване на процедурата. Проверяват се кои от българските нормативни документи са приложими за извършването на такъв ремонт извън страната и с държави извън ЕС“, обясни министърът на културата.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Големият Държавник на Малкото Княжество каза:

    Е това неможах да го разбера – какво като е речен корабът ??? Законите на маханиката на флуидите си остават едни и същи независимо дали е речен, морски или океански кораб ? Един корабен инженер може да построи както речен така и океански кораб …и единствената разлика е че се съобразява със специфичните условия на средата на съдът, но за един ремонт невиждам причина да не го направят във Варна освен ако транспорта на кораба по вода до там излиза много скъпо ?

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.