Чернодробни проблеми мъчат всеки трети 60% рядко или никога не са се изследвали

Военнослужещи унищожиха невзривена гранатa, намерена в Благоевград

Къде е „Метростанция „Любов”

МВнР отправи предупреждение към българите в Северна Ирландия

Камарата на строителите призова Елена Йончева да докаже обвиненията си с конкретни факти

Румен Радев: Жалките опити да бъда въвлечен в имотните далавери на властта само ме амбицират

Раздор в управляващата коалиция в Италия Крайнодясната „Лига” заплашвала да свали правителството заради корупционен скандал

Австрийските власти поискаха компенсации от „Фолксваген“

Два ключа ще пазят офертите в онлайн обществените поръчки Системата стартира от 1 ноември

Министър Вълчев: Едно от най-значимите ни предизвикателства е включването на всяко дете в образованието

Валентин Златев с по-висок пост в „Лукойл“

Порошенко и Зеленски си разменяха въпроси и обвинения на дебат в Киев

Вучич организира митинг в своя подкрепа

Гробна тишина настъпи в мрежата на ало-измамниците (обзор)

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

133 000 са опасните шофьори на пътя Близо милион души карат с превишена скорост

Повече „терористи” зад волана има в София

Бандитите на пътя, които карат едновременно агресивно, с превишена скорост и с ниска концентрация са 133 000. Това показва проучване, направено по поръчка на български застрахователен брокер, на база на отговорите на 1000 активни шофьори на възраст между 18 г. и 75 г. за това как обичайно реагират в рутинни и рискови ситуации. Още близо 31 хиляди водачи са отговорили на част от въпросите в интернет. Според резултатите 6% от водачите могат да бъдат опредлени като пътни терористи, защото съчетават в поведението си трите основни причини за пътно-транспортни произшествия у нас – недостатъчна концентрация, агресивно поведение и висока скорост. Почти двойно повече са рисковите шофьори, които могат да бъдат определени като бандити на пътя в София – 10% от всички столични водачи.

Изследването показва още, че жените и мъжете обичайно правят различни грешки на пътя. Дамите са по-разсеяни, а господата – по-агресивни и склонни да карат с висока скорост.

41% от шофьорите у нас или близо 1 милион души нарушават ограниченията за скоростта, показва изследването. Това са предимно мъже на възраст между 18 и 39 години, които са претоварени със задачи и работа, по-ниско образовани са, но с високи доходи и шофират по-мощни автомобили. Според профила им това са софиянци и живеещи в селата.

Всеки трети от водачите или 36 на сто (857 000 души) са склонни да се разсеят на пътя и карат с ниска концентрация. Това са предимно жени, на възраст над 60 г., висшисти, софиянци, каращи по-слаби автомобили, със стаж зад волана между 4 и 10 години и “неделните” шофьори, които са зад волана основно през уикенда.

32 на сто от водачите или 773 000 души са агресивни на пътя, показва още проучването. Това са предимно мъже в активна възраст до 59 г., с натоварено ежедневние и нискообразовани, софиянци, но и жители на по-малките градове, които шофират по-мощни автомобили, със стаж зад волана между 4 и 20 г. и поне 2 наказания за нарушения годишно.

 

По данни на МВР

90% от катастрофите са по вина на водачите

Повечето от катастрофите на пътя са причинени от човешка грешка.
Повечето от катастрофите на пътя са причинени от човешка грешка.

Над 90 на сто от катастрофите на пътя са причинени от водачите, обединиха се зам.-министърът на транспорта Ангел Попов, изпълнителният директор на ИА “ Автомобилна администрация” Бойко Райновски и Мария Ботева от отдел “Пътна полиция” СДВР. Те бяха категорични, че безопасността на пътя може да се постигне единствено чрез споделена отговорност. Съвременният подход към безопасността изисква да се вземат едновременни мерки за безопасността на инфраструктурата, на поведението на водачите, скоростта и превозните средства. Налагането на глоби не е достатъчно за справяне с проблема, обясни пътният експерт Алекси Кесяков. Той подчерта, че пътят е наш дом, защото при продължителност на живота от 100 години, 8 от тях ще са прекарани на пътя.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Камерите на КАТ не се слагат на места където е опасно карането с превишена скорост, а на широки и прави участъци, където целта им е да гонят бройка глобени шофьори, а не да предпазят живот. Не съм видял нито една камера в близост до пешеходна пътека или училище,където реално загиват хора заради джигити.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.