140 000 тона асфалт гълта новият път Пловдив – Асеновград

6,5 км от трасето вече е готово за чакълиране

Близо 140 000 тона асфалт ще глътне новият високоскоростен път Пловдив-Асеновград, но от фирмата изпълнител на проекта – софийската „ИСА 2000”, не се стряскат и притесняват, защото разполагат с две асфалтови бази. Те са с капацитет от 3 до 5 хиляди тона асфалт на денонощие и при хубаво време мащабният ремонт на „пътя убиец”, както го наричат местните хора, може да приключи далеч преди регламентирания срок от 18 месеца.

Към момента вече са разкопани 6,5 км от трасето на новото платно и встрани е изнесена цялата инженерна инфраструктура, включваща напоителни и отводнителни канали, газопроводи и електропроводи. По план тези дейности трябва да приключат до края на септември, но  въпросният участък от 6,5 км вече е готов за чакълиране. На следващия етап обаче предстои най-сложната техническа операция, свързана с изместването на 400-киловатов електровод, захранващ „КМЦ 2000” АД и намиращ се в началото на трасето откъм Пловдив, до който към днешна дата остават още около 3,5 км.

Според техническия проект габаритите на високоскоростния път Пловдив-Асеновград са 24,5 метра ширина и включват 2 платна с по 2 ленти плюс аварийни ленти, разделителна ивица от 2 метра, еластична ограда и 5 кръгови кръстовища.  Реконструкцията и разширението на пътя струва 24 792 216 лв., като 3,7 млн.лв. от тях са осигурени от републиканския бюджет, а останалите пари са  безвъзмездна финансова помощ по оперативна програма „Региони в растеж”.  Допълнително обаче ще се изграждат локални платна за обслужване на предприятията, построени край пътя, и те заедно с отчуждаването на частни имоти по трасето ще глътнат още около 20 млн.лв.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България