149 млн. лв. дефицит за градския транспорт в София

Шефът на СОС Георги Георгиев за пореден път посочи, че да се увеличи цената на билета не е опция.

Новата тарифна политика качена за обществено обсъждане до 17 юли

Пускат билет за време

С 32 гласа “за”, 19 “против” и 1 “въздържал се” общинските съветници приеха Икономическата рамка на обществения градски транспорт в Столична община за 2022 година. Тя е със заложен дефицит от 149 281 000 лева. Причините са основно две - последиците от пандемията и увеличените разходи за енергоносители и консумативи.

По време на дебата в градския парламент бяха отхвърлени твърденията, че е ниска събираемостта на задълженията в столична община, че има дублиращи се линии с метрото и че няма реформи в транспорта.

Не можем да позволим хаоса в държавата да се пренася в София, заяви председателят на СОС Георги Георгиев. “Не приемам тезата на МФ, че ние трябва да увеличим цените на билетите и картите”, заяви за пореден път той и напомни, че има 330% по-високи сметки за природен газ, по-високи сметки за ток и това по думите му са извънредни обстоятелства.

Междувременно до 17 юли тече общественото обсъждане на новата наредба за пътуване. Документът въвежда нови видове превозни документи, сред които и електронни билети за време, които ще заменят обикновения хартиен билет.

Те ще бъдат за 30 или за 60 минути, и дават право на неограничен брой прекачвания в рамките на времето. Билетът 30 плюс ще струва 1,60 лв., като ще можем да сменяме превозните средства в рамките на 30 минути и да завършваме пътуването си по последната избрана линия. Билетът 60 плюс пък ще е с цена от 2,20 лева.

От шофьора или ватмана пак ще може да се купува хартиен билет, но той вече ще струва 2 лв. Така ще е и на касите на метрото.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Региони