Премиерът Борисов: От 19 часа утре пада карантината в Банско (ВИДЕО)

Над 8000 пенсионери получиха безплатни маски във Варна

Първият оздравял от COVID 19 е лекар, изписаха го

Туроператорите във Великобритания: Парите за провалените пътувания да се връщат след 4 месеца

Министър Димитров: Боклук от София пътува за Враца, Сливен и Бобов дол

Гасиха 11 пожара само през почивните дни в Сливен и областта

Супермоделът Адриана Лима: Сърцето ми е с Ню Йорк Красавицата гледа „Роки” по време на изолацията

ТЕЦ „Бобов дол“ гори на денонощие по 20 т. отпадъци

ВАП сезира КЗК за разликата в цената на петрола на международните пазари и на бензина у нас

Производители на вафли дариха 100 000 лева на болницата в Горна Оряховица

Как изглеждаше футболът преди 20 години

Катастрофа затруднява движението при км 10 на АМ „Хемус“ към София

15 са досъдебните производства за нарушаване на карантина в Сливен

Хващат 2 пъти дядо да нарушава карантината

20 нови предмета в българските училища

20 нови учебни предмета са създадени в рамките на Националната програма „Иновации в действие“. Това показва анализ на изпълнението на програмата, направен от екип на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“. Данните от него бяха представени в МОН.

395 са иновативни училища страната по последни данни, има и нови 205, които кандидатстват. Така експертите очакват броят им тази година да стане 600. Именно в тях учители и ученици работят по новите предмети. Най-честно наблюдаваните иновации за свързани с дигитализацията. Сред новите предмети, които са свързани с тях, са „Изкуствен интелект“, „Интерактивно програмиране“, „Оператор на дрон“, „Роботика“, „Дигитално предприемачество“.
В част от иновативните училища учат и по предмети „Аз и моят свят“, „Емоционална интелигентност“. Интердисциплинарното обучение, което също се прилага в част от школата, включили се в програмата, е насърчило обучение по „Дигитални природни науки“, „Културлогия“, „Екология“ и пр.

„Имаме нови учебни предмети, а това е трудно, защото означава по тях да има собствена програма и пр., освен това се налага обединяването на редица педагогически специалисти“, обясни министърът на образованието Красимир Вълчев.

Той посочи, че заради новите предизвикателства, пред които ни изправя бъдещето, трябва да научим децата на ключови компетентности, меки умения, критично мислене, комуникативни умения и тези за учене. „Децата и ние трябва да учим през целия живот. Става все по-трудно за МОН и РУО да изпълнят това с контрола от горе надолу“, допълни Вълчев, като посочи, че програмата за иновации в училищата е пример за промяната, която трябва да идва от школата.

Експертите, които работят по програмата „Иновации в действие“, посочиха, че се надяват тя да помогне за подобряване на резултатите от PISА.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.