Цветанов обсъди с Щефан Майер (ХДС/ХСС) възможностите за парламентарен контрол над дейността на Европол

Шофьорка пострада, колата й се преобърна на завой

Българка, възпитаничка на АУБ, е в класацията „30 под 30“ на ФОРБС за Европа

Крадци отмъкнаха арматурно табло от кола

Екатерина Захариева: ЕК няма да отхвърли българската инициатива за среща на върха Турция-ЕС

Сезират прокуратурата за лъвчетата от Разград, готвели изнасянето им без знанието на Общината

Лавров: Русия я обвиняват за всичко в света, Сърбия – за всичко на Балканите

Двама членове на „Пуси райът“ поискаха убежище в Швеция

Откриха труп на мъж в напоителен канал край пловдивското село Марково

Министър Димов в Европарламента: В Пирин България не нарушава европейското законодателство

Тома Биков: Ако президентът Радев иска политическа криза, да го заяви ясно

Тежък жребий за България в дебютното издание на Лигата на нациите

РЗИ: В Добрич за питейни нужди да се ползва само бутилирана вода

Съдът постанови арест за двама изнасилвачи на 59-годишна жена Издирват единия изнасилвач, избягал в чужбина

МОН: В 314 училища в страната не се учи поради висока заболеваемост

2914 деца се обучават в 46 помощни училища у нас

2914 деца се обучават в помощни училища у нас, сочи доклад за оценка на системата на помощните училища в България, който е изготвен по европейската оперативна програма “Наука и образование за интелигентен растеж”. 838 педагози и специалисти – психолози, логопеди, рехабилитатори и др. полагат грижи за децата в общо 46 помощни училища – 8 държавни и 38 общински в страната. Помощни училища няма в София област, както и в областите Кюстендил и Смолян.

Все още в много от помощните училища има деца, които ги посещават само по социални индикации, което категорично трябва да бъде преустановено, се казва в отговор на министърът на образованието Красимир Вълчев на депутатски въпрос по темата, съобщава БНР. Това е така, защото в голямата си част от децата, които са в помощни училища нямат сериозни увреждания.

Сред най-големите трудности, които се наблюдават са обстоятелствата, че повечето от помощните училища се намират в малки населени места или в изолирани местности до големите градове, както и опасенията на родителите на децата, които се обучават в момента в помощни училища – “как ще се осигури преходът на децата им и дали и по какъв начин ще се подкрепи адаптацията в нова среда, независимо дали става въпрос за общообразователно училище или в Център за специализирана образователна програма в същата сграда”.

 

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.