3 млн. евро не стигат за най-бързото Bugatti

Най-скъпата серийна кола на изложението в Женева изцежда до капка силите на 1500 коня

02_bugatti_chiron-sport_34-front_web

С цена от 3,15 милиона евро Bugatti Chiron Sport бе най-скъпата серийна кола на отминалото изложение в Женева. Този върхов модел е еманация на автомобилното декаденство и успокоително хапче за претенциозни богаташи, на които базовият Chiron с мощност 1500 конски сили им се струва твърде обикновен.

03_bugatti_chiron-sport_34-rear_web

Първият екземпляр Chiron Sport, изложен на щанда на Bugatti в Женева, се отличава с числото 16, изписано на решетката. Толкова са цилиндрите в могъщия 8,0-литров двигател W16, който работи зад гърба на водача и неговия спътник. Захранван от четири турбини, чудовищният мотор изпраща към колелата силата на 1500 коня.

04_bugatti_chiron-sport_rear_web

По отношение на мощността Chiron Sport не превъзхожда стандартния модел, но същата мощност се представя в още по-добра форма върху асфалта. Не става въпрос за значително подобрение на ускорението и максималната скорост, защото те са (пре)достатъчно впечатляващи. За 2,5 секунди автомобилът спринтира от 0 до 100 км/ч, за 13,6 секунди постига 300 км/ч и развива 420 км/ч.

06_bugatti_chiron-sport_exhaust_web

На високоскоростната тестова писта Нардо новият Chiron Sport е по-бърз от стандартния Chiron с пет секунди на обиколка. Такава разлика имаше между първата и последната кола в квалификацията от „Формула 1“ в Гран при на Австралия през март. Ето един мотив за платежоспособните ексцентрици да си купят върховия модел за 3,15 милиона евро. Той е по-лек с някакви си 18 кг благодарение на използвания карбон за изработка на джантите и други компоненти, включително чистачките. Карбоновите чистачки, които намаляват теглото с 1,4 кг, са абсолютна новост в автомобилната индустрия. Без течности Chiron Sport успява да слезе под 2 тона и да закове стрелката на кантара на 1977 кг.

10_bugatti_chiron-sport_horseshoe_web

За по-добрата динамика спомага не само цялостното олекотяване, колкото и нищожно да изглежда, но и настройките за пистово каране. Кормилната система е модифицирана за още по-екстремни натоварвания, а „твърдостта“ на амортисьорите е увеличена с 10%. Променена е и работата на заключващия диференциал на задната ос, а огромният въртящ момент от 1600 Nm се разпределя векторно между четирите колела за по-ефективно и сигурно представяне в завоите.

13_bugatti_chiron-sport_interior_web

Отвън и отвътре Chiron Sport се отличава най-вече с числото 16, което е изписано не само на решетката, но и в интериора. Първият екземпляр е боядисан в стендаловското съчетание от червено и черно. Допълнителни спортни и ексклузивни детайли галят егото на милионерите, които са готови да платят повече от 3 млн. евро, само за да бъдат по-различни от различните с тази феноменална машина.

15_bugatti_chiron-sport_steering-wheel_web

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили