3,5 години затвор за рапър от остров Майорка, възхвалявал тероризма

3-годишните близнаци, чиято майка беше арестувана, остават под лекарско наблюдение

Северна Корея е отменила в последния момент уговорена среща с Майк Пенс

Претърсват имота на мъжа, който стреля по полицаи в село Орешник

Във Франция арестуваха трима души, заподозрени в съучастие в атентатите в Каталуния

Венецуела започва продажба на своя криптовалута

Доналд Тръмп е поискал изготвянето на доклад относно възможните нарушения на договор от страна на Русия

Кралица Елизабет Втора за пръв път присъства на Лондонската седмица на модата

Уърлпул изтегля над 310 000 потенциално опасни електрически кани

Ден за тричане Премиера на сборник пиеси от Емил Атанасов

Десетки българи са завлечени с пари от интернет измамник във Великобритания

Парфюмите и шампоаните замърсяват атмосферата повече от автомобилите

Вижте акцентите от броя на “Труд” в сряда, 21 февруари 2018

Шофьори без книжка излизат на пътя Разрешават на кандидат-водачите да карат с придружител

Израел ни предлага ракети spike (шип) Противотанковите средства на държавната военна компания RAFAEL са без конкуренция в света

300 хиляди българи са били жертви на търговски измами в интернет Медиите са на трето място сред институциите, към които хората биха се обърнали при нарушени потребителски права

Над 300 хиляди са пълнолетните българи, които твърдят, че са били потърпевши на измама или фалшификации в интернет, сочи проучване на “Галъп интернешънъл”.

slide25% казват, че лично са ставали потърпевши на измама или фалшификация в интернет. Още един процент казват, че и те, и техни близки са ставали жертва. Тези общо 6% се равняват на малко над 300 хиляди души. Други 4% споменават, че техни близки са били потърпевши. В началото на зимния сезон цели три четвърти от българите са почти автоматично сигурни, че в предстоящите празнични акции и намаления търговците ще са по-скоро некоректни.

Сондажът е част от стандартната изследователска програма на агенцията и е проведен от 1 до 3 ноември чрез телефонно интервю сред 805 пълнолетни българи по панелна методика, която осигурява представителност на данните. Ползвани са обичайните за сондаж закрити въпроси. Абсолютна максимална грешка ± 3.5 при 50% дялове.

Когато бъдат попитани кой защитава потребителските интереси в курортните места, българите отговарят без изненади – най-вече ресорната Комисия за защита на потребителите (40% от споменаванията).

slide4Веднага след това идват медиите (16%), 7% споменават неправителствените организации, а правителствената администрация в лицето на ресорните министерства, се споменава в 5% от случаите. С малко повече споменавания са правоохранителните органи, а 8% казват, че никой не защитава правата на потребителите. Българите явно са започнали да разпознават Комисията за защита на потребителите, като водеща инстанция към която биха се обърнали при ниско качество на туристическата услуга, посочват от “Галъп”.

Това се потвърждава и от данните на общия въпрос към кого биха се обърнали българите, когато чувстват потребителските си права нарушени, като цяло. 58% от пълнолетните българи избират Комисията за защита на потребителите, ако усетят нарушени права, при покупка на продукт или ползване на услуга. Останалите типове администрация са назад в отговорите, а малко по-напред в масовото съзнание се нареждат правоохранителните органи (12%) и медиите (11%). Този тип отговори, разбира се, съдържат известен автоматизъм, напомнят социолозите.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете