300 лв. за технически паспорт на дома ни

Между 3 и 4 лева за кв. м струва изготвянето на технически паспорт на сграда.

Последният краен срок е 31 декември 2022 г.

Процедурата за изготвяне на документа може да отнеме над година

Предвидена е глоба от 300 лв.

Между 3 и 4 лева на кв. метър ще струва на всеки собственик на апартамент изготвянето на технически паспорт, ако сградата е построена преди 2007 г. Приблизителната цена за изготвяне на документа не се е променила през последните десет години, въпреки, че срокът за процедурата бе удължаван няколко пъти, обясниха пред “Труд” експерти. Така за жилище от около 90 кв. метра техническият паспорт ще струва около 300 лв. (между 270 лв. и 360 лв.).

Глобата за неспазване на срока също е 300 лв., но освен че трябва да бъде платена, след това отново ще се наложи да бъде издаден технически паспорт, обясни специалист за “Труд”. В този случай кметът на общината избира компанията, която да изготви техническия паспорт, а собствениците на сградата плащат разходите по дейността. Като може да се сключи споразумение със собственика или собствениците за доброволно изпълнение или парите да бъдат събрани с изпълнителен лист.

Важно е да се знае, че техническият паспорт се прави не на отделен апартамент или дом, а за цялата сграда.
Техническите паспорти задължително се издават при строителство на нови сгради след 2007 г., когато влезе в сила наредбата, която отговаря на изискване на ЕС за изготвяне на такъв документ. Те съдържат техническа информация за годината и вида на строителство на сградата, сеизмичната є устойчивост, пожарна безопасност, какви мерки са нужни за поддържане на сигурността и безопасността ѝ, както и информация за всички извършвани ремонти и предписание за необходими такива.

След четирикратно удължаване на срока за изготвяне на технически паспорти, последният такъв, който е и окончателен, е 31 декември 2022 г.

Процедурата за издаване на технически паспорт за големи жилищни блокове, които имат по няколко входа, може да отнеме и над 1 година, обяснява професионалният домоуправител Александър Александров. Освен, че трябва да се избере фирма и да се съберат пари от собствениците, документите за строителство на сградите преди 2007 г. трябва да бъдат издирени от собствениците с искане към общините, където трябва да се съхраняват.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Имоти