320 коня дават крила

Зъл поглед, свирепа муцуна, остри линии, грубовати мускули – новият Civic Type R сее респект и страхопочитание на пътя. Когато зърнете този автомобил с крещящо червената емблема на Honda в огледалото за обратно виждане, най-добре е незабавно да му сторите път, защото той се чувства на шосето като самолет на писта.

Мощността от 320 конски сили дава крила в буквалния смисъл на думата. Огромното задно крило осигурява нужния аеродинамичен натиск за по-добро сцепление. Въздушните потоци се отвеждат към него от оребрения в задната част покрив с т.нар. вортекс спойлери, които сте виждали на крилата на самолет и придават на автомобила крайно динамичен, авиационен стил. Отпред широката броня слиза ниско до асфалта и завършва с ефектен черен сплитер с червен кант. Аеродинамиката е най-доброто средство за постигане на не само на ефектна визия, но и на стабилност при висока скорост. Ето защо през големия отвор на капака на двигателя нахлува въздух за охлаждане и обтичане на мотора, а потоците през предната броня се отвеждат край колелата и през прорези на калниците.

Type R е най-наточеният вариант на Civic и е предназначен за екстремни скоростни изживявания. Двулитровият турбо двигател развива мощност 320 конски сили при 6500 оборота в минута, а максималният въртящ момент от 400 Nm се постига между 2500 и 4000 оборота и показва огромната работоспособност на четирите цилиндъра под принудително пълнене. Електронният сетъп на изпускателната система вади най-добрия звук от трите централно разположени ауспухови тръби. Средната е с по-малък диаметър и изпълнява специална функция – намалява шума при високи скорости и го увеличава при ниски.

Още не е извършена хомологация на модела и затова липсват данни за максимална скорост и ускорение. Досегашният Type R постига 270 км/ч, а новият в никакъв случай няма да е по-бавен. Шасито е с по-твърди настройки и по-ниско тегло, центърът на тежеста е с 3,5 см по-ниско, разпределението на тежестта е в съотношение 62:38 между предния и задния мост, спирачките са по-директни, диаметърът на гумите е увеличен от 19 на 20 инча – всичко това води до по-добро пътно поведение. А водачът се чувства като пилот в новите спортни седалки с високи бордове и превключва механично предавките на 6-степенната трансмисия с функция за синхронизиране на оборотите. Любителите на междинната газ могат да изключат тази електронна програма и да се наслаждават на своя специфичен начин на превключване. Различните режими на шофиране променят настройките и поведението на автомобила според желанието на водача. Пътуването може да е комфортно, спортно или екстремно като за пистово състезание.

 

Най-чаканата кола на 2017 г. (според читателите на сп. What a Car) направи световна премиера на щанда на Honda на женевското изложение, където предизвика сериозен интерес. Бъдещите собственици ще се чувстват специални, защото индивидуалният сериен номер на автомобила ще бъде гравиран върху алуминиев плакет пред скоростния лост.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили