36 000 искат асфалт по бул. "Дондуков"

Повечето софиянци и гости на столицата предпочитат бул. "Дондуков" да бъде изцяло асфалтиран, показва анкетата на Столична община след направените по нея промени, с които може да се гласува само от един IP адрес. Противно на очакванията и този път традиционната за София настилка се оказа непредпочитана пред асфалта.

Временните резултати от общественото допитване показват, че до момента за пълно асфалтиране са гласували 47.43 % (35 701 души), за комбинирана настилка - 27.54 % (20 726 души), а за запазване на паветата - 24.85 % (18 701 души).

Първото допитване беше свалено от сайта на общината заради техническа грешка, която позволяваше манипулации в резултатите. В него взеха участие близо 72 000 души, като за асфалта гласуваха 48 на сто, като другите две възможности събират съответно по 27% и 24%. За недостатъците на анкетата и възможността тя да бъде манипулирана призна зам.-кметът по транспорт Евгени Крусев след аргументирана позиция на студент по журналистика в социалните мрежи.

От "Московска 33" увериха, че са взели необходимите мерки и анкетата може да бъде попълвана само веднъж. Подобно на първия път столичани могат да изберат как да изглежда булевардът след ремонта през тази година. Вариантите са същите - първата опция предвижда павирана настилка, вариант две предлага комбинация между паваж и асфалт, а третата възможност е изцяло асфалтова настилка.

Реконструкцията на булеварда е предвидена за 2017 г. и включва ремонт на пътните платна, релсовия път и трамвайните спирки, тротоарните настилки, уличното осветление, подобряване на отводняването, подмяна на водопровод, както и обновяване на контактно-кабелната мрежа в участъка от ул. "Кракра" до Младежкия театър.

Предвижда се изграждането на перони в района на трамвайните спирки. Проектирани са по два перона на всяко от кръстовищата бул. "Княз Ал. Дондуков" – ул. "Георги Раковски" и бул. "Княз Ал. Дондуков" - бул. "Васил Левски". Оставащата лента за движение на моторни превозни средства е 3,50 м.

Пероните са обособени до пешеходните пътеки на кръстовищата, за да могат пешеходците да използват за пресичане фазата на светофарите. Габаритът на пътното платно от 18 м с 2 тротоара по 5 м се запазва.

Предишната реконструкция на релсовия път по бул. "Княз Ал. Дондуков" е от 1992 г.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България