45% по-ниски сметки за парно в администрацията с новата автоматична система на “Топлофикация София”

Националния статистически институт спести близо 59%

Средно 45% са икономиите на топлинна енергия в административните сгради на 4 столични общини, в които вече е инсталирана новата автоматична система на “Топлофикация София”, сочат данните след края на отоплителния сезон, съобщиха от дружеството. Вече близо една година компанията предлага на своите клиенти нов тип услуга – “Управление на енергията”, която позволява оптимизиране на потреблението и намаляване на разходите за топлоенергия и топла вода през отоплителния сезон за сградата без това да лишава от топлинен комфорт обитателите в нея.

През отоплителен сезон 2016/2017 г. ползватели на енергоефективната система на компанията са 12 сгради, намиращи се на територията на общините Възраждане, Слатина, Връбница и Красно село. Освен общински администрации Столичната топлофикация извършва услугата в шест училища, където консумацията е намаляла средно с около 18% и в три детски градини, които вече имат близо 11% по-ниски сметки за парно. Характерно за услугата е, че се изпълнява без да се прави компромис с комфортните температури за отопление на сградите, въпреки извънредно студената зима на 2017г. Финансовото изражение на тези икономии за отоплителен сезон 2016/2017 г. е общо около 40 000 лв., а като топлинна енергия – намалението е с близо 626 МВтч. Не на последно място с управлението на енергията и следенето на консумацията на парно и топла вода в реално време са спестени и 181,48 тона вредни емисии СО2.

През последните месеци към новата енергийна услуга на „Топлофикация София” проявиха сериозен интерес и от редица държавни административни сгради. Така от три месеца в Националния статистически институт (НСИ) е инсталирана енергоефективната система и постигнатото оптимизиране на потреблението на топлинна енергия и топла вода е с близо 59%.

"Целта ни винаги е била да помагаме на своите клиенти да изразходват само толкова топлинна енергия, колкото им е необходима, без да се разхищава. Това е и тайната на постигнатите сериозни икономии. В НСИ цифрите говорят сами за себе си – само за три месеца сградата се отопляваше с 80,8 МВтч по-малко топлоенергия, в сравнение със същия период на миналата година, но достъпния комфорт на обитателите изобщо не беше нарушен. Благодарение на нас и на управлението на консумацията в реално време сме помогнали да бъдат спестени и средства за отопление”, обясни инж. Филип Фиков, началник на отдел „Дялово разпределение и енергийни услуги“.

За внедряването на новата енергийна услуга на „Топлофикация София” е необходимо да се инсталира СКАДА система в абонатната станция на сградата, а данните да се предават по GPRS/GSM мрежа директно на експертите в компанията, които управляват консумацията на сградата в реално време. С помощта на специализиран софтуер се извършват необходимите настройки на съоръженията в абонатната станция в зависимост от външните температурни условия, особености и режим на потребление в сградата, предпочитания на обитателите, архитектурната специфика на обекта и др.

“По време на отоплителния сезон, когато училищата не работят, ние продължаваме да подаваме топлинна енергия, но само толкова, колкото е достатъчно за да се поддържа нормална температура в сградата, без да се работи на пълни обороти. Целта е училището или детската градина да се затопли възможно най-бързо, когато учениците и децата се върнат в клас. Същото е и при административните сгради. Нашата енергийна услуга помага сериозно за регулирането на месечното потребление, а това естествено води до значителни икономии на годишна база. Виждате резултатите - средно с 45% по-ниски сметки за парно в административните сгради след инсталиране на новата автоматична система на “Топлофикация София”.

Амбицията ни е повече държавни и общински институции да инсталират нашата система. Още повече, че не се изискват допълнителни средства, а само нормално работещи абонатни станции. Убедени сме, че ефектът от нейното прилагане ще се измерване не само в хиляди спестени лева годишно, но и в нещо не по-малко важно – намаляване вредните емисии над София, което е от особено голяма полза за хората, пък е и доста дискутирана тема напоследък”, добави още инж. Филип Фиков.

Основните дейности, които се включват в услугата “Управление на енергията” от страна на „Топлофикация София” са извършването на оптимална настройка на работния режим на съоръженията в абонатната станция и проследяване работата на уредите в реално време, за да се реагира с промяна в настройките on-line по всяко време и при нужда. Постоянното следене на индикации за завишени стойности на параметрите при работата на абонатната станции позволява да се осигури бърза реакция в извънредни ситуации от страна на екипите на компанията. И не на последно място клиентите, които ползват новата енергоефективна система, могат да следят данните на консумацията си на топла вода и парно в реално време, тъй като те се визуализират благодарение на специалния софтуер.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика