НАП сами не си защитили данните от хакери

Владимир Путин: Русия иска да възстанови отношенията си с ЕС

65% от хората у нас резервират онлайн ваканцията си Последни сме по показателя в ЕС

Фабрини моли ЦСКА да го пусне

Проверяват за боклуци сградите под мостове и виадукти

Една четвърт от живеещите в Германия са с мигрантски произход

Написаха правилата за усвояване на милиони от фондации МС прие правилника на Съвета за развитие на гражданското общество

Испания търсила над 1000 българи за бране на ягоди Холандия с най-много оферти за работа за гурбетчиите

Дипломатка забърка нацистки скандал Загреб я отзова

БНБ: Храните и горивата поскъпват

Германия се обяви против връщане на Русия в Г-8

Гленда Джаксън се завърна към киното

Искат постоянен арест за шефа на Специализираната прокуратура на Северна Македония

Секс бомба обезвредена в редакцията на „Труд“

Камери заснели предполагаемите извършители на побоя над служител на „Левски“

4506 случая на агресия и тормоз в училищата за година

4506 са случаите на агресия и тормоз през изминалата учебна година. Това съобщи Таня Михайлова, зам.-министър на образованието на кръгла маса „Агресията в българското общество – необходимост от противодействие” в парламента, предаде БГНЕС.

402 са случаите на насилие върху деца, а 39 са случаите на насилие върху учители. Вече имаме съвсем нов механизъм, който ще бъде подложен на обществено обсъждане, който цели превенцията на насилието. Ангажиментът ни в училище е да изградим една добра поведенческа култура“, подчерта още Таня Михайлова.

От своя страна Росен Йорданов, криминален психолог и бивш зам.-директор на Института по психология на МВР бе категоричен, че главният проблем за агресията не е на децата, а на възрастните. „Едва ли днешните деца са по-агресивни от децата преди 20 или 30 години. Защо има обратното впечатление, обаче? Това, което се е променило е, че формите на агресивно поведение са станали по-различни и по-цинични. Това създава и впечатлението за увеличаване на агресията“, обясни психологът.

Злепоставянето, създаването на фалшиви проблеми в социалните мрежи, според него, са някои от съвременните начини за агресия.

„Забравяме за възпитателната функция за училище. Забравяме, че училището е среда, където не по-малка е функцията за възпитание. В училище липсва време и за придобиване на социални умения. Кого оставяме да се бори с тормоза в училище-учителят, който не му остава време, училищният психолог и тук таме някои училищни комитети. Оставяме всичко в ръцете на родителите, които самите не знаят как да се справят с агресията и тук таме на някой класен ръководител“, подчерта Йорданов. Той е на мнение, че имаме много институции, но по-малко отговорност и по-малко сътрудничество.

Зам.-министърът на МВР Стефан Балабанов, пък коментира, че агресия винаги в е имало и ще има. Тя не е повече отпреди 20 или 30 години, но има по-модерни или цинични прояви, смята той. Балабанов съобщи още, че над 200 са нападенията над полицаи от началото на 2017 г., което не е било толкова засилено спрямо предишни години. Това се дължи на осъзнатото чувство на полицая, че той трябва да бъде в помощ на обществото, а не да малтретира, обяснява си Балабанов.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.