Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 23.09.2019

На 23 септември 2019 да почерпят

Отиде си проф. Юлиан Вучков

Патрулка катастрофира с цивилен автомобил докато преследва беглец

Милен Михов, ВМРО: Мая Манолова граждански кандидат за кмет е като сняг през юни

Евклаз – за бяла и черна магия По-скъп от диаманта

Хиляди швейцарци протестираха срещу изграждането на 5G мрежа в страната

Моторист загина на Е-79 край Дупница

Арабските партии в Израел подкрепят Бени Ганц за премиер

Министър Петкова: 9 млрд. лв. ще са приходите на България от „Балкански поток“ през следващите 20 г.

Петьо Блъсков: Народът решава дали София да я управлява човек като Манолова – ту от БСП, ту не е от БСП Не знам какво е направила като омбудсман, освен, че беше на всички протести, изтъкна главният редактор на в. "Труд" в интервю за Канал 3

Приятел на убития Андрей Монов: Полфрийман не се е променил, никога не каза, че съжалява

Емил Костадинов, БСП: Въпросът вече e: или Нинова, или партията

Проф. Михаил Константинов: Българските избори не могат да бъдат хакнати

Полицаи изведоха барикадиралия се мъж в „Овча купел“

490 км/ч – нов световен рекорд Bugatti Chiron е първият сериен автомобил, който преминава границата от 300 мили в час

Новото Bugatti Chiron затвърди репутацията си на автомобил за рекорди, като премина границата от 300 мили в час. Високоскоростното постижение е направено с прототип, който е много близо до серийния модел. Така Bugatti става първият производител на масови коли, който чупи митичната граница от 300 мили в час.

Автор на рекордния опит е тестовия пилот на компанията Анди Уолъс. Зад волана на прототипен модел Bugatti Chiron той е успял да развие скорост от 304,773 мили в час, което се равнява точно на 490,484 км в час. „Това е нещо историческо”, коментира шефът на Bugatti – Щефан Винкелман. За да бъде официално регистрирано като рекорд, постижението трябва да бъде повторено успешно още веднъж. Засега липсва информация дали това ще се случи и евентуално кога. В интернет вече се въртят кадри от рекордното каране и от тях се вижда, че времето е официално сертифицирано от престижна измервателна компания.

Серийният модел Bugatti Chiron с цена от 3 милиона евро нагоре е машина на суперлативите, но при него максималната скорост е ограничена по електронен път до 380 км в час. Купувачът обаче получава допълнителен ключ, с който може да активира опцията за увеличаване на максималната скорост до 420 км/ч. За да се развие толкова високо темпо, е необходима подходяща отсечка, атмосферни условия и всички системи в автомобила да са подготвени за екстремното натоварване.

Задвижващата система на Bugatti Chiron се състои от чудовищен 8,0-литров двигател W16, който изглежда като два съчетани 4,0-литрови мотора V8. Захранването се извършва с четири турбокомпресора, благодарение на които максималната мощност достига 1500 к.с., а въртящият момент – 1600 Нм. Четирите турбини нагнетяват на час до 3600 куб. м въздух в цилиндрите, а през водната помпа преминава 800 л охлаждаща течност на минута.

При пълно натоварване горивният резервоар с обем 100 л пресъхва за 8 минути. В различни тестове автомобилът дава среден разход 25 л на 100 км при каране не по писта, а по масовите пътища. Катализаторът в изпускателната система от титан за пречистване на отработените газове съдържа повърхност с размерите на 30 футболни игрища, за да може моделът да отговори на строгите екологични изисквания по нормата Евро 6.

Дори при серийния модел ускорението е зашеметяващо. За 2,5 секунди Bugatti Chiron набира от 0 до 100 км/ч, за 6,1 секунди от 0 до 200 км/ч, а за 13 секунди – от от 0 до 300 км/ч. Многобройни електронни системи помагат на водача да се овладее огромната мощ, а аеродинамиката и двойното предаване спомагат тя да бъде оползотворена без загуби на пътя.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.