4х4 и 655 к. с. за хибриден Corvette

Новият Corvette E-Ray е първата версия на модела, която разполага с електрифицирано задвижване и предаване на тягата към четирите колела.

Режим “стелт” за безшумно електрическо шофиране

За 2,5 сек от 0 до 100 км/ч

Иконата на американските спортни коли Corvette за първи път излиза със задвижване на четирите колела, което се предлага с най-новата версия E-Ray. Както издава наличието на буквата “Е” в означението, тук става дума за електрифициран модел.

Това е първият хибриден Corvette, който ще бъде пуснат в продажба в САЩ още тази есен. Цените му ще започват от 95 000 долара. Благодарение на електрифицираното задвижване Corvette ще може да се предлага и в Европа през втората половина на 2024 г.

Дългият 4,7 м автомобил разполага с елегантна и красива задна част.

Част от хибридната система на Corvette E-Ray е позната на почитателите на мускулестите американски коли. Бензиновият двигател е 6,2-литров V8 с атмосферно пълнене, който генерира мощност от 495 конски сили и максимален въртящ момент от 637 Нм. Тази тяга се изпраща към задните колела през осемстепенна трансмисия с двоен съединител.

В допълнение към класическия американски мотор V8 е разработен нов електрически двигател, който е разположен на предната ос и произвежда мощност от 163 конски сили и 165 Нм въртящ момент. Енергията за него идва от литиево-йонна батерия с капацитет 1,9 киловатчаса, разположена в централния тунел между двете седалки. Така общата мощност на хибридния Corvette E-Ray възлиза на впечатляващите 655 конски сили, получени дори без прилагането на турбокомпресор.

Кокпитът предразполага водачът да се фокусира изцяло върху управлението.

Когато не се шофира под пълно натоварване, автомобилът се движи или в изцяло електрически режим, или само с работещи четири цилиндъра благодарение на функцията за деактивиране на останалите четири цилиндъра. В т. нар. режим “стелт” движението е напълно безшумно и екологично със скорост до 75 км/ч. При здраво натискане на газта обаче двата двигателя работят в синхрон и изстрелват колата от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди.

Хибридното задвижване на четирите колела ще се предлага в двете версии - купе и роудстър. Теглото на моделите е малко над 1700 кг. Върховите изпълнения стандартно са оборудвани с карбонови спирачки, адаптивни амортисьори и леко разширена каросерия.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили