620 коня с филтър за твърди частици

Audi R8 пречиства газовете от атмосферния мотор V10

Audi R8 Coupé

С повече конски сили и по-малко вредни вещества в отработените газове в началото на следващата година Audi R8 ще навлезе във втората част от своя жизнен цикъл. Най-бързият сериен автомобил с четири преплетени кръга в емблемата преминава през фейслифт, който засяга по-скоро техниката, отколкото дизайна.

24-1-6kol

Корекциите във външния вид се откриват само след внимателно вглеждане. Променено е оформлението на радиаторната решетка, фаровете, броните. Ауспуховите тръби вече са с овални накрайници. Купувачите получават по-богат избор от цветове за каросерията и тапицерията, като един от лаковете съдържа фини златни частици.

24-2-6kol

Инженерите са хвърлили много труд да подобрят работата на атмосферния двигател V10, за да го адаптират към ставащите все по-строги изисквания за отработените газове в ЕС. Спортният автомобил изпълнява въведените норми чрез инсталиране на филтър за твърди частици. Това е било едното предизвикателство за конструкторите, тъй като моделът е проектиран без такъв филтър и липсва достатъчно място за него.

Audi R8 Coupé

Другата трудна задача е била не само да се запази, но и дори да се повиши мощността. При моторите с атмосферно пълнене филтърът отнема част от ресурса им, тъй като забавя потока на отработените газове. При двигателите с турбо пълнене загубата на мощност се компенсира с настройка на софтуера на мотора. Но при 5,2-литровия атмосферен агрегат V10 на Audi R8 това няма как да се постигне с изменения на софтуера. Затова е преработена системата от клапани и са приложени компоненти от титан за оптимизация на работния процес.

Audi R8 Coupé

Така във върховия вариант Audi R8 Performante Quattro, който досега носеше означението R8 V10 Plus), мощността е повишена с 10 коня до 620 к.с., а въртящият момент е увеличен от 560 на 580 Нм. При базовата версия същият мотор произвежда 570 вместо досегашните 540 к.с. Двете модификации спринтират от 0 до 100 км/ч с една десета от секундата по-бързо, отколкото досега, като на R8 Performante ускорението отнема 3,1 сек. Максималната скорост също е увеличена с няколко км/ч до 324 км/ч при купето и 322 км/ч за кабриото R8.

Audi R8 Coupé

Мощността на двигателя се предава към колелата през автоматична скоростна кутия с двоен съединител. При нормални условия на пътя по-голямата част от тягата се прехвърля на задната ос, като при опасност от загуба на сцепление чрез ламелен съединител силата се разпределя и към предния мост. Подобна система задвижване 4х4 има и в други модели на Audi, но при тях приоритетно мощността се изпраща към предните колела.

Audi R8 Coupé

Сред останалите подобрения в Audi R8 са намаления спирачен път, пътното поведение и кормилната система. Техните настройки са калибрирани така, че да осигурят максимално добро представяне при екстремно шофиране, особено в завои.

Audi R8 Coupé

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили