67% от българите търсят стоки с намаление

Потребителското поведение се е променило след COVID-19

Само 7% от гражданите държат на качеството, а не на цената

Kризата с Covid-19 е довела до това 67% от потребителите да обръщат все по-голямо внимание на намаленията в магазините. Това са само част от промените в потребителското поведение на българите, според данни от национално представително пазарно проучване “Потребителите и кризата”.

Само 33,1% споделят, че цената има същото значение за тях, както и преди пандемията. 18,4% са усетили кризата най-много и цената на хранителните продукти, а и не само, в магазините е станала водеща за тях при пазаруването. Само 7% държат на качеството, а не на цената.

62% посочват, че вярват в промоциите и често купуват стоки с намаления, като доверието към промоциите е еднакво високо при жените и мъжете. Двойно по-малко - 30,4%, е делът на анкетираните, които не вярват на промоциите, но се изкушават от ниските цени. Само 7,5% не вярват на промоциите и ги избягват. Водещата част от потребителите - 65,7%, залагат на качеството на стоките, но обръщат внимание и на цената. За 26,3% имено цената е водещ фактор, но обръщат внимание на качеството.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика