7 места в новия GLE

Вторият по големина SUV на Mercedes е еталон за аеродинамика

По-голям, по-комфортен, с повече офроуд качества и нови възможности за автономно движение – с тези акценти Mercedes GLE навлиза в нов етап от своето съществуване. Вторият по големина SUV със звезда на решетката е преминал и солидна диета за сваляне на килограми. И въпреки увеличените размери, автомобилът тежи по-малко. Това определено ще повлияе положително върху динамичните характеристики, за което допринасят и подобренията в аеродинамиката. С коефициент на челно съпротивление CW=0,29 новият GLE е номер едно в сегмента.

18C0625_033

Отвън новият модел се отличава с класически за SUV-овете на Mercedes дизайн, който носи посланието за модерен лукс на и извън асфалта. Внушителната предница с оребрен капак и изправена решетка създава усещане за мощ и силно присъствие. Забележителният светлинен почерк прави автомобила безпогрешно разпознаваем сред останалите участници в движението. Дългите LED светлини произвеждат максимално допустимата по закон степен на осветяване. Яркостта на основния лъч на фаровете остава над референтната стойност от 1 лукс в цялата си дължина от над 650 метра. Задните светлини са разположени по-ниско върху мускулестите „рамене”. Те се състоят от две отделни секции, които подчертават широчината и едновременно с това оформят типичния за всъдеходите Mercedes нощен силует от светещи блокове.

18C0625_045

Компетентността на инженерите на марката по отношение на аеродинамиката личи по сваления коефициент CW на челно съпротивление. При досегашния модел неговата стойност е 0,32. При новия GLE коефициентът пада до 0,29 и това е най-ниският регистриран показател в сегмента. Подобренията се дължат на редица корекции – контрол на въздушния поток за охлаждане зад радиаторната решетка, обтекаеми спойлери пред колелата отпред, променена форма на страничните огледала, уплътнения, специални джанти и др. Аеродинамиката е фактор, по който Mercedes става еталон, тъй като и представената наскоро А-класа е моделът с най-ниско съпротивление в своя сегмент.

18C0625_054

Интериорът на новия GLE съчетава лукс, спорт и офроуд. Централният елемент в дизайна на арматурното табло е спортният кокпит, вграден в ефектен преден панел, който прелива във вратите. В типичния за офроуда дух на повдигнатата централна конзола има два лоста. Освен че са добро ергономично решение, тапицираните с кожа повърхности създават усещане за модерен лукс, което се засилва от широките декоративни елементи и монтираните на едно ниво със стъклата ролетни щори. Нов е също дизайнът на волана, както и на всички инструменти и дисплеи. Те изглеждат така, сякаш са изсечени от парче метал.

18C0625_003

Увеличеното с 8 см междуосие до 3,07 м осигурява много пространство в пътническата кабина. Купувачите могат да заявят втори ред седалки с електрически пакет с 6 различни настройки. Лявата и дясната седалка се местят напред и назад независимо една от друга. Облегалките се настройват под ъгъл и се сгъват при съотношение 40:20:40, а облегалките за глава се регулират по височина. Типично за Mercedes, настройката на задните седалки се контролира от превключвател, разположен на вратата. Облегалките на задните седалки могат да се свалят назад и надолу електрически с помощта на превключватели в багажника.

18C0625_007

Като екстра се предлага и трети ред с още две сгъваеми седалки. Багажникът зад втория ред е с капацитет 825 л. При свалени седалки той нараства до 2055 л. Въздушното окачване позволява задната част на автомобила да се свали надолу с около 4 см с помощта на превключвател, за да се улесни натоварването и разтоварването. При предни седалки с пълен елпакет позицията може да се променя и с леки движения на човека, които се улавят от интегрираните сензори. Масажната функция се съчетава с подходяща музика и светлина за по-силно въздействие.

18C0625_011

Всички варианти на новия GLE са оборудвани с 9-степенна автоматична трансмисия. При 4-цилиндровите двигатели задвижването 4х4 е с фиксиран въртящ момент 50:50 между предната и задната ос. При буксуване въртящите колела се спират с намеса на спирачната система на съответното колело. За останалите двигатели, включително премиерната бензинова моторизация GLE 450 4MATIC, се използва разпределителна кутия с електрически управляем многодисков съединител. Това позволява променливо разпределение на въртящия момент и насочването му до 100 процента към едната от двете оси. Специално за офроуд се предлага адаптирана разпределителна кутия с функция за заключване на въртящия момент от 0 до 100 процента за движение на тежък терен.

367 бензинови коня на старта

Новият Mercedes GLE ще излезе на пазара във вариант 450 4MATIC с редови шестцилиндров бензинов двигател, като на по-късен етап се предвижда добавянето на други мотори, включително дизелов и хибриден пакет с външно зареждане. Моторът работи със системна 48-волтова електрическа инсталация и дава комбиниран разход на гориво между 8,3 и 9,6 л. Неговата мощност е 367 конски сили и въртящ момент 500 Nm.

18C0625_040

За кратки интервали има възможност за генериране на допълнителни 22 конски сили и 250 Nm – например при изпреварване или в критична ситуация. Увеличението на ресурса идва от интегриран стартер-алтернатор. Той осигурява изпълнение на хибридни функции или възстановяване на енергията и позволява постигане на икономия на гориво, с каквато доскоро можеха да се похвалят само високоволтовите хибридни технологии. Стартер-алтернаторът елиминира нуждата от ремъци за захранване на помощни системи и освобождава място в двигателния отсек. Той работи на 48-волтова мрежа, която обслужва консуматори с висока мощност като водната помпа и климатичната инсталация.

Лесно движение в задръствания

В последните години (почти) всеки нов модел на Mercedes носи някакво иновативно решение за автомобилната индустрия. Системата за двойно предаване 4MATIC при GLE с офроуд пакет за първи път в света се предлага напълно вариативна система за задвижване на всички колела с нисък и висок обхват, благодарение на което автомобилът е още по-подготвен за трудни терени.

18C0625_070

На хубав път комфортът на пасажерите е гарантиран от системата за регулиране на позицията на каросерията E-Active Body Control. Това е интегрирана в мрежа от сензори хидропневматична система за активно окачване с 48-волтова инсталация, която контролира ресорите и демферите на отделните колела, за да неутрализира клатенето и люлеенето на автомобила при рязка смяна на траекторията. Когато скоростта е опасна за завиване при риск от сблъсък, се намесва функцията за активно спирачно усилие. Тя ограничава скоростта до стойности, които позволяват подобни маневри.

18C0625_070

Водачът получава информация за работата на автомобила от инфо-развлекателна система MBUX, която обединява два дисплея с диаметър по 12,3 инча. Чрез сензор се усеща кога водачът или пътникът доближават ръка до сензорния екран и автоматично се извеждат менютата. Някои команди могат да се дават и с жестове без докосване на монитора.

18C0625_004

Асистиращите системи в новия GLE са усъвършенствани с допълнителни функции. На базата на информация за трафика в реално време при наближаване на задръстване на магистрала скоростта се намалява автоматично до 100 км/ч. В колона от автомобили движението се осъществява с полуавтономно. Нов е асистентът против сблъсъци при завиване, който следи за насрещен трафик и при риск прилага автоматично спирачно усилие. Когато колата е спряла, със звуков и визуален сигнал се предупреждава за наличие на пешеходци или велосипедисти в мъртвата зона на видимост, за да не се случи инцидент при отваряне на вратите.

18C0625_039

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили