Ниското равнище на уменията в областта на цифровите технологии сред младежите и възрастните е основно предизвикателство в България. Тези, които притежават поне основни умения в областта, са 29% от населението на възраст 16-74 г. в сравнение със средно 56% за ЕС. Това сочи Обзорът на образованието и обучението за 2022 г. на ЕК за България.
Проблемът се задълбочава и от ниския процент на висшистите в областта на STEM.
За първи път от 2014 г. насам процентът на участие на децата на възраст между 3 г. и възрастта за започване на задължителното начално образование леко се подобрява и достигна 80,1%, но все още е значително по-нисък от средната стойност за ЕС от 93% и от целевата стойност на ЕС от 96% до 2030 г.
Едва 28% от ромските ученици на възраст между 20 и 24 г. са завършили гимназия, докато за българското население като цяло този процент е 83, сочи документът.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш