720 коня в най-мощния V8 на Ferrari

Наточеният вариант 488 Pista спринтира от 0 до 100 км/ч за 2,85 секунди

22-4-6kol

Има само едно място, където някой собственик на Ferrari 488 GTB би могъл да си пожелае повече от 670-те коня, впрегнати на задната ос в неговия автомобил. И това място е състезателната писта. Защото там рискува да бъде изпреварен друг изключителен автомобил с V8 двигател, какъвто е Porsche GT2 RS с неговите 700 конски сили. Ferrari не може да си позволи да изостава от преки конкуренти и по тази причина на женевското изложение бе представен върхов модел 488 Pista с 20 коня повече от Porsche GT2 RS.

22-1-6kol

В новото Ferrari 488 Pista работи най-мощният осемцилиндров мотор, създаван някога от култовия италиански производител на бързи коли. Наличието на думичката Pista в името достатъчно красноречиво говори за силните качества на модела, който има хомологация и за експлоатация по масовите пътища. Инженерите са използвали огромния опит на марката в моторните спортове и са създали екстремна машина за шофиране – както за пилоти, така и за любители. Това е достоен наследник на впечатляваща серия от V8 автомобили на Ferrari като 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia и 458 Speciale.

22-3-6kol

Бъдещите собственици на 488 Pista ще имат привилегията зад гърба им да работи най-добрият вариант на избрания за най-добър V8 двигател в света за 2017 г. Мощността на мотора с обем 3,9 л и двойно турбо е вдигната до 720 конски сили – с 50 повече в сравнение със стандартния модел 488 GTB. Въртящият момент също е увеличен с 10 Nm до 770 Nm. Няма по-високо производителен двигател V8 по отношение на специфичната мощност от единица работен обем – 185 конски сили от 1000 куб. см. При настъпване на газта автомобилът спринтира за 2,85 секунди от 0 до 100 км/ч, за 7,6 секунди от 0 до 200 км/ч и развива максимална скорост над 340 км/ч – зашеметяващи постижения.

22-5-6kol

Безкомпромисните скоростни качестна на Ferrari 488 Pista се дължат не само на повишения ресурс на задвижващата система, но и на цялостното олекотяване на автомобила. Той тежи само 1280 кг без течности – с 90 кг по-малко от стандартния модел 488 GTB. Различни компоненти като капакът, броните, задният спойлер, броните и колекторите са изработени от карбон.  Други детайли като мотовилките, коляновият вал и маховикът са от титан.

22-6-6kol

Турбо компресорите се захранват с по-хладен и по-чист въздух от областта на задния спойлер. Подобрената аеродинамика увеличава притискащата сила към задвижващите колела. Колко агресивно реагират те на командите с педала на газта зависи от системата Side Slip Angle Control, която помага на неподготвените пилоти да въртят по-бързи обиколки на писта. Друга адаптивна електронна технология се грижи за по-ефективната работа на спирачките в зависимост от ситуацията.

22-7-6kol

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили