Почетоха Левски в Сливен и областта

Виктор Орбан към Бойко Борисов за Западните Балкани: Заби брадва в голямо дърво (обзор)

“Елпром Троян“ с технологичен скок в бъдещето

Поклонението пред паметта на Васил Левски в София през обектива на “Труд”

Чадърите в Бургас само от бяло до охра

Отпадат строителни такси ОП внесоха промени в Закона за устройство на териториите

Румен Радев: Днес сме република. Но чиста ли? Свята ли?

Йорданка Фандъкова: Васил Левски положи най-здравите основи на нашето историческо пробуждане

Как съдийка, командирована от Лозан Панов от Пещера в София, реши дело в негова полза

Вежди Рашидов се поклони пред паметта на Васил Левски

Тръмп се присмя на Опра Уинфри US лидерът зове тв водещата да се кандидатира за президент

Спас Гърневски: Фаловете на Валери Жаблянов са три и трябва да получи червен картон

Спас Русев: Надявам се на трофей още тази година

Петнадесетото издание на “Българската Коледа” събра близо 2,5 млн. лева

Главното мюфтийство изрази безпокойство от състоялия се Луковмарш в София

80 години Пристанище „Царево“

Строителството на морското съоръжение е събитие за града, което променя облика му и отваря пътя му към големия свят. На 10 септември 1926г. е подписан договора между министъра на земеделието и държавните имоти и английската фирма “Англо-българско горско индустриално акционерно дружество“ за отдаване на концесия експлоатацията на държавните гори.

Изграждането на порта  започва на  10 май 1927г. и  трябва да приключи на 14 юли 1929г., но продължава 10 години. Това са години  белязани от световната икономическа криза. “Голямата депресия” започва десетилетие преди Втората световна война и продължава до края на 30те – началото на 40те години на ХХ век, макар официално да приключва през 1933г. Това е най-дългата и най-дълбоката икономическа депресия на ХХ век. България не е подмината. В тези тежки години строителството на Царевския порт  не спира.

На 1 август 1937г. пристанището е тържествено открито от  Н.В. Цар  Борис III:

„… Поздравявайки сърдечно всички инициатори, техници и работници по изграждането на това народополезно дело, обявявам за открито и предавам на потомството, създадено с български труд и средства Царевско пристанище! Да живее България! Да живее и преуспява нашето морско дело!“

За построяването на Царевското пристанище са изразходени 28 400 000 лв. Само през 1936г. са го посетили 690 кораба и през него са преминали 1836 пътници, въпреки всекидневните автомобилни пътувания до Бургас.  В южния край на вълнолома, била издигната основа с форма на куб, висока 2,3 м., над която през 1936г. е построена бяла кръгла каменна кула, висока 4 метра – фарът на Порт Царево. От 11,7м. надморска височина тук се излъчвала бяла затъмняваща се светлина с периодичност 4 сек./светлина-2 сек., затъмнение 2 сек./, която се виждала на далечина 6 морски мили.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.