Берлин и Рим правят евротанка на бъдещето

Споразумението между „Леонардо“ и „Райнметал“ бе подписано от управителите на двете компании Роберто Чинголани и Армин Папергер.

Електрониката и оптиката в бойните машини са италиански, другото - германско

„Леонардо“ поръча на „Райнметал“ 570 „Пантер“-а и 1000 БТР-а „Линкс“ за 23 млрд. евро

Споразумението отряза Париж от голямата игра

Повратна точка в европейската отбранителна индустрия, която ще окаже положително влияние върху геополитическите структури на ЕС и ще конкретизира плановете за военно укрепване на страната ни - така римският в. „Република“ определи споразумението между италианския концерн за бойна и специална техника „Леонардо“ и германския военен гигант „Райнметал“.

Договорът, който в сряда подписаха управителите на двете компании Роберто Чинголани и Армин Папергер, предвижда създаването от Берлин и Рим на смесено дружество за разработка и производство на бронирани превозни средства от ново поколение с претенцията да бъдат най-модерни и единствени на западния пазар. Както уточнява миланският всекидневник „Кориере дела сера“, споразумението е насочено към създаването на истински индустриален съюз между двете страни, благодарение на който италианските въоръжени сили ще се сдобият през следващите 15 години с 570 свръхмодерни танка „Пантер“ и 1000 бронетранспортьора „Линкс“ на обща стойност над 20 млрд. евро.

Ако се вярва на медиите на Апенините, първоначално „Леонардо“ имал договорка за широко сътрудничество във военната промишленост с френско-германския консорциум „Knds“, който конструира танковете „Леопард“. Преговорите обаче били стигнали до задънена улица, което било накарало италианския концерн да ги прекъсне след европейските избори на 9 юни.

Според някои наблюдатели в основата на развода с „Knds“ било желанието на ръководството на „Леонардо“ и на италианското правителство да изградят основни компоненти на новия танк като оптиката на купола и електрониката в Италия, но искането било отхвърлено от френско-германския концерн.

Други коментатори предполагат, че донякъде причината за разлъката се крие в създалата се напоследък неприязън в отношенията на премиера в Рим Джорджа Мелони и президента в Париж Еманюел Макрон, които били разговаряли по сделката на четири очи по време на срещата на „Г-7“ в Южна Италия в средата на юни, но не се били разбрали.

Отхвърлените от „Knds” щения на Рим обаче са били приети от „Райнметал“, за което свидетелства и официалната информация от щаб квартирата на „Леонардо“, според която съвместното предприятие ще бъде базирано в Италия и ще има решаваща роля за конструирането на новите танкове „Пантер“ и бронетранспортьори „Линкс“.

Според договорката италианската страна ще концентрира основно вниманието си върху разработката и производството на системите за навигация, на електронното окомплектоване и на интегрираните оръжейни системи. Освен това линиите за окончателно сглобяване, тестовете за одобрение на бойните транспортни средства, дейностите по доставката на компоненти и логистичната поддръжка ще се извършват изцяло на Апенините. В това няма нищо ново или странно, тъй като „Райнметал“ присъства от години в Италия, където има шест индустриални предприятия с 2000 служители, които осигуряват общ годишен оборот от над 800 млн. евро.

„Леонардо“ и „Райнметал“ са основни европейски доставчици на отбранителни технологии, които сега обединяват усилията си, за да реализират много амбициозни проекти“, подчерта след подписването на споразумението шефът на германския концерн Армин Папергер. „Искаме заедно да създадем нови стандарти и да отворим вратите към ново поколение авангардни технологии за бойни превозни средства в и за Европа“, подчерта той, допълвайки: „Оставаме отворени и за други партньорски страни, които се нуждаят от модернизация в областта на бойните си системи“.

Коментирайки това изявление в. „Република“ подчерта, че споразумението „отрязва“ окончателно Париж от голямата игра за бъдещия европейски танк и предоставя на Италия възможността да стане главен герой в нея.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Европа