Ще носи ли съдия Мирослав Петров някаква отговорност, ако утре с автомобила си Ивайло Нойзи Цветков убие или инвалидизира завинаги поредната жертва на пътя?
Това питат родители и близки на избити по пътищата деца от сдружението "Ангели на пътя" в отворено писмо до медиите и обществеността.
От организацията настояват да бъдат изслушани от съдийската и прокурорската колегия при ВСС редом със съдия Петров, който вчера е поискал от двата органа да предприемат мерки за защита на интегритета му във връзка с прокурорска проверка след произнасянето му по делото за конфискация на автомобила на пияния Ивайло Цветков.
"Труд news" припомня, че по-рано днес от Асоциация на прокурорите застанаха зад колегата си обвинител, който протестира решението на съдия Петров да не конфискува автомобила на Нойзи, хванат да кара пиян.
Съдия Мирослав Петров се мотивира с това, че ако колата на Нойзи бъде иззета, той ще се превърне в изкупителна жертва за назидание на останалите членове на обществото "без реален принос за повишаване на нивото на трайно занижената транспортна безопасност в страната".
Автомобилът на Нойзи му беше върнат, въпреки че бе заловен на градус зад волана
"Жалкият вопъл на съдия Мирослав Петров е идеалната илюстрация на това, а самоотвержената
му защита на БМВ-то на един алкохолизиран интелектуалец е абсолютно необяснима! Не само
за членовете на нашето сдружение, но и за цялото общество, както се вижда от коментарите на
хората под всички статии по този въпрос", коментират от "Ангели на пътя" и настояват да бъдат изслушани от колегиите рамо до рамо с магистрата по темата.
"Всеки един прокурор, следовател и съдия може да бъде обект както на жалба, така и на проверка, защото никой не е над закона. Твърденията, че с това се оказва натиск, не само не са верни, но и на практика дерогират правата на гражданите да сигнализират за неправомерни според тях действия на магистрати и отварят пътя за произвол“, написаха по-рано днес и от Асоциацията на прокурорите.
Ако съдия Мирослав Петров с такова пламенност защитаваше и правото на живот на невинните
българи и техните деца и внуци, жертвите на пияни, дрогирани, нагли и шофьори без книжки
щяха да са в пъти по-малко. Защото именно чувството за безнаказаност на българските пътни
престъпници и пътни рецидивисти е това, което ги превръща в пътни убийци, категорични са от "Ангели на пътя".
"Труд news" припомня, че на 18 март 2024 г. Цветков сключи споразумение с прокуратурата, като се призна за виновен и беше осъден на 10 месеца условно с 3 г. изпитателен срок и остана без книжка за година и 2 месеца. А прокуратурата предложи и колата му да бъде отнета. На 6 юни 2024 г. Мирослав Петров, който е съдия в Софийския районен съд, разпореди БМВ-то да бъде върнато на Цветков, като се позова пряко на Конституцията.
От сдружението съставиха писмо, озаглавено "Неудобни въпроси". "Труд news" гo публикува без редакторска намеса:
Коя от тези цели на наказанието постига съдия Мирослав Петров с действията си по този
случай?
Запознат ли е съдия Мирослав Петров с факта, че през 2024 убитите по-пътищата са с 46
по-малко от убитите през 2023, като единствената съществена разлика е въвеждането на
тази мярка?
При положение че в България има „трайно занижено ниво на транспортна безопасност“,
не е ли логично съдия Мирослав Петров да бъде възможно най-строг с тези, които са
причина за това, вместо да оставя в ръцете им оръжие, с което да продължават да
инвалидизират и убиват?
Не смята ли съдия Мирослав Петров, че е крайно време да постави на пиедестал правата
на жертвите, особено когато те са деца и млади хора, а не правата на пътните
престъпници, пътните рецидивисти и пътните убийци?
Кога съдия Петров ще благоволи да се информира в кои държави се прилага
мярката за отнемане на автомобили на пияни и дрогирани престъпници, и в кои тя вече
се надгражда и се конфискуват и за превишена скорост?
Най-близкият пример е Гърция, където това е в сила от 01.03.2024. И там и в останалите
страни, където тя функционира, ранените и убитите на милион население са по-малко. В
някои наполовина, в други до четири пъти по-малко!
Знае ли съдия Мирослав Петров, че в тези държави също има неприкосновеност на
частната собственост? Но че тя приключва там, където тази собственост застрашава нечий
живот?
През 2023 австрийският министър на транспорта казва следното: „Има скорост, над която
колата се превръща в оръжие. Сега слагаме край на това и гарантираме, че извършителите
ще останат без оръжието си незабавно и за постоянно“.
Знае ли съдия Мирослав Петров, че, според Държавната агенция „Безопасност на
движението по пътищата“, всеки убит на пътя струва средно 2,2 милиона евро? А
годишните загуби от ПТП са между 8 и 10 милиарда?
При тежкото икономическо състояние на държавата кое трябва да е приоритет –
намаляването на тези загуби или грижата за автомобилите на пътните престъпници?
Ако мярката има недостатъци от гледна точка на правен изказ или процедура, защо съдия Петров не пледира за нейното прецизиране, а директно за нейното премахване?
Не чувства ли срам съдия Мирослав Петров от семейството и колегите си, които лесно
могат да се осведомят за това, как се отнасят колегите му в цивилизованите държави с пътните престъпници и как се отнася той с тях в България?
Как ще ги погледне в очите, ако утре те самите станат жертва на следващия Ивайло Нойзи Цветков?
Толкова ли държи съдия Петров да увенчае кариерата си с това скандално поведение по един толкова банален случай? С това ли иска да бъде запомнен?