Българката е скромна и това личи и по нейното облекло
Николета Фархат завършва „Моден дизайн“ в София, а през 1999 г. решава да замине със съпруга си в Ливан, където семейството живее повече от 20 години.
Там съдбата я среща с един от най-популярните дизайнери в света – Ели Сааб, чиято пищност в роклите е пословична. Ливанецът, който обича да облича жените красиво...
От 2005 г. до днес тя продължава да работи за него, макар и вече от България.
Има бутик в София и рядко участва на модни събития у нас.
Ексклузивно снощи тя представи два свои тоалета от син креп по време на модната вечер „Естетически релакс“ в столицата с организатор проф. Любомир Стойков.
- Г-жо Фархат, кога заминахте за Ливан?
- Отидох със съпруга ми там през 1999 г. и в началото на COVID-пандемията през 2020-а се прибрахме. Живях 20 години в Ливан. Там започнах работа при дизайнера Ели Сааб. След като се върнах в България продължих да работя за него онлайн. Работя основно графичен дизайн, така че не е необходимо моето присъствие на място.
- Как се запознахте с Ели Сааб?
- Започнах работа при мистър Сааб през 2005 година. Стана съвсем случайно. Работех на друго място, отново беше свързано с дизайн. Тогава моя колежка ми каза, че той ще отваря ново ателие в центъра на Бейрут и търсят илюстратори. Това беше първата ми длъжност при него, работех основно с клиентите. Първите 5-6 месеца бях илюстратор. После открих нещо, което никога не съм мислила, че ще правя и това е бродерията.
- Към днешна дата, каква длъжност заемате?
- Работя на позиция „Сеньор дизайнер“, От Кутюр“.
- Споделихте, че рисувате добре, това помага ли в този занаят?
- Това, че човек рисува добре, не означава, че ще бъде добър дизайнер. Двете неща са съвсем различни. По-добре е да си технически подготвен, отколкото да си добър художник, но пък помага да покажеш, какво и как мислиш.
- Какво научихте от Ели Сааб?
- Да си свършваш работата докрай и никога да не оставаш някой друг да го прави. Това е неговият успех. Той работи и до ден днешен. Никой да не си мисли, че този човек седи и чака някой да му свърши работата.
- Характерно за него е пищността, която се вижда, особено при роклите.
- Това е много характерно за самия район. Няма по-добри откутюристи освен тези от района. Има и други ливански дизайнери, които са много добри. Самото географско положение го изисква и там се работи типичен кутюр. Свързано е с много неща, който в България не се знаят и са чужди, като изработка.
- Какви платове използват в Ливан?
- Естествени материи – креп жоржет, креп кутюр, сатен, органза, тафта, много дантела, бродериите също.
- Каква е спецификата при официалните тоалети?
- Официалният тоалет е много специфична територия. Изисква се доста знание. Границата между това да бъде много хубаво и да стане кич, е само половин стъпка. Вкусът е нещо, което човек го носи. Може да претърпи някаква градация с годините, но общо взето е заложено в човек, независимо какво и къде е работил, то си е в него.
- Тази вечер видяхме два тоалета, създадени от Вас, какво е специфичното при тези два модела?
- Представих два тоалета в синьо, което е много релаксиращ цвят. Силуетите са елегантни и с по-изчистен силует, за да са лесни за носене.
Първото предложение е елегантен костюм, изработен от креп кутюр в светлосиньо, състоящ се от сак, аранжирано с 3D цвета в сребриста бродерия, гащеризон от креп жоржет в комбинация с креп кутюр.
Второто предложение е коктейла рокля в прав силует, също изработена от креп кутюр в светлосиньо, аранжирана с 3D цветя. Дълбокото деколте е трапецообразно, тип „американско“.
- Какви ще бъдат цветовете на „Лято'2025”?
- Има един цвят, който много отдавна не е бил популярен и ще бъде актуален сега. Това са всички нюанси на „Brown” или т.нар. „пясъчни“ цветове – различно кафяво, светлобежово. Този цвят от няколко години се опитва да „оживее“ и сега ще стане факт. Това може би ще бъде цветът на годината. Актуални за този сезон ще бъдат лилавият цвят и светлите тонове.
- Как се облича българката и какъв е вашият съвет към дамите?
- Има жени с много вкус и такива, които не ги интересува. Това не означава, че нямат вкус, но аутфитът просто не им е приоритет. Имат различни интереси, това зависи от характера, от начина на живот. Съветвам ги да не пазаруват много онлайн. Българските дизайнери могат да обличат добре. Общо взето – българката е скромна и това личи и по нейното облекло.
Мнение:
„Николета Фархат приковава вниманието с изключителната прецизност на кройката на дрехата, отношението на архитект към силуета и на висш технолог към материите. В стила й неизбежно личи почерка на Ели Сааб, така както и в неговите колекции стои отпечатъкът на естетическата индивидуалност на г-жа Фархат. За нея модата е изкуство, а официалната дреха – бижу, което следва да се шлайфа и извайва до съвършенство“.
проф. Любомир Стойков – председател на Академията за мода
Снимки: Анита Иванова и Петър Станев