До месец ще бъде отстранен недостатък в дигиталната система за обучение на нови шофьори, каза министърът на транспорта Гроздан Караджов.
Най-общо казано в момента системата не може да гарантира, че курсистът и преподавателят са на едно място. Този въпрос е на моето внимание още от миналата седмица. В четвъртък разпоредих на разработчика на системата и той пое ангажимент до 30 дни да се справи с този въпрос, за да може да се верифицира дали са заедно изпитваният и преподавателят“, заяви Караджов по Нова ТВ.
От бранша алармираха за възможен саботаж с GPS приложението, което трябва да следи дали кандидат-шофьорите реално си взимат всички часове по кормуване. Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България съобщи, че апликацията постоянно дава бъгове и не работи.
"Насочили сме се към вариант, при който върху устройството на преподавателя да се подписва курсист. Дигиталният подпис ще носи данни за време и локация. Така ще се гарантира, че двамата са заедно.
Освен това предстои да бъде отстранен проблем, свързан с това, че може бъде сменена темата на обучение в рамките на започнал час. Ще поискаме само 20 процента от часовете по теория да са дистанционно, а останалите присъствено", посочи Караджов.
Той заяви, че пълната дигитализация ще започне в срока, в който е предвидена. По думите му основният двигател на отпора срещу нея е това, че сегашната система дава възможност да не се кормува достататъчно - и като часове, и като километри.