Гаранционният депозит ще се връща след контролна проверка от общината
Няколко пъти бе увеличена стойността на гаранционната вноска, която фирми и физически лица трябва да внесат в общината за възстановяване на разрушени общински терени при ново строителство и ремонти. За разкопания асфалт гаранционната вноска нарасна от 100 на 300 лева за кв. метър, от 20 на 400 лева - за паваж, от 10 на 30 лева - за зелени площи, от 35 на 150 лева на линеен метър при увреждане на тротоари, а на бетонови бордюри - от 25 на 150 лева. Промените влязоха в специалната общинска наредба по предложение на съветниците от група “Независими за Сливен”. Темата е болезнена за града заради чести аварии, засилено строителство, многогодишни ВиК - ремонти.
“Освен това скъсихме срока за възстановяване на увредената инфраструктура до 2 седмици. При належащи случаи или мащабни обекти срокът може да бъде удължен от кмета”, коментира юристът Георги Тенев, един от вносителите на измененията. Целта на промените е механизмът да действа. “Досега възникваше въпросът: “Защо да възстановявам настилка за 5-6 хиляди, като гаранцията ми е 1000 лева?”, отбеляза той.
Гаранционният депозит ще се връща след контролна проверка от общината.