Дизелът губи качествата си много бързо
Автомобилите с Plug-in хибридно задвижване при редовно зареждане на батерията дават възможност на водачите да изминават всекидневните пътувания в града изцяло на ток. Това е и тяхното предназначение с идеята да не замърсяват въздуха с вредни вещества от изгарянето на гориво. Същевременно те могат да изминат дълги дистанции при необходимост именно благодарение на двигателя с вътрешно горене. Какво обаче се случва с бензина в резервоара, ако автомобилът се движи само на ток?
Зареждането на хибридите може да се програмира от телефона.
Експерти предупреждават, че водачите могат да бъдат неприятно изненадани от влошаването на качеството на застоялото гориво, което губи свойствата си. При дълго отлежаване горивото в резервоара може да се развали като забравено мляко в хладилника. Това често е причина за трудното палене при коли, които не са шофирани отдавна. Собствениците на моторни бензинови косачки за трева също се сблъскват с този проблем при първото палене на машината след зимата.
На водачите на Plug-in хибриди се препоръчва редовно да зареждат резервоара със свежо гориво.
Ясно е, че бензинът не обича въздуха. За период от два месеца до една година могат да се изпарят въглеводородите, които правят възможно запалването на двигателя при студен старт. Освен това при окислението бензинът става вискозен и образува утайка, която може да запуши тръби, помпи и т.н. Колкото по-топло е времето и колкото по-празен е резервоарът, толкова по-бързо тече окислението. Ето защо се препоръчва на Plug-in хибридите да изразходват известно количество бензин и да се презарежда резервоарът, като се поддържа пълен. Дизелът остарява два пъти по-бързо от бензина и след това може да задръсти всичко, но Plug-in хибриди на дизел почти няма.